Doel
Het meten van het effect van het sponsorship tussen EnergieFlex en N.E.C.
|
Methode
Online vragenlijst ingevuld door N.E.C.-fans, een steekproef representatief voor de Nederlandse bevolking en inwoners van de regio Nijmegen
|
Effect
Gerichte acties ondernemen op basis van verschillende marketingdoelstellingen
|
De resultaten uit het onderzoeken bieden N.E.C. en EnergieFlex handvaten over hoe activaties en acties worden gewaardeerd en in hoeverre deze doorgezet dienen te worden. Daarnaast bieden de onderzoeken inzicht in hoe de naamsbekendheid zich ontwikkelt. Op basis hiervan kunnen EnergieFlex en N.E.C. gerichte stappen ondernemen om het sponsorship zo goed mogelijk in te zetten.
“Met de sponsoring binnen het voetbal willen we de maatschappelijke component van onze energiemaatschappij tonen. We helpen anderen graag een handje. Markteffect geeft ons inzicht in de effecten van onze sponsoring en in hoeverre onze acties worden gewaardeerd, zodat we ons marketingbudget zo effectief mogelijk in kunnen zetten”
Marco van Katwijk, algemeen directeur van EnergieFlex
Markteffect voert voor verschillende (inter)nationale partijen onderzoek uit om hen inzicht te geven in wat sponsoring voor hen oplevert. We doen onder andere een jaarlijkse meting voor de Eredivisie, sponsoronderzoek voor verschillende Eredivisie en Eerste Divisieclubs en de edivisie. We zijn niet alleen actief binnen het voetbal en het schaatsen, maar daarnaast ondersteunen we ook de NBB (Nederlandse Basketbal Bond) en de KNLTB (Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond).