Brand tracker onderzoek voor Mijndomein

Mijndomein: Brand tracker en merklading

Mijndomein is een domeinnaamspecialist in Nederland en helpt klanten onder andere met domeinnamen, webhosting, e-mail en pakketten om zelfstandig een website te bouwen. Het bedrijf werd opgericht in 2003, telt momenteel circa 200.000 klanten en heeft bijna 650.000 domeinen in beheer.

Mijndomein is de grootste en meest betrouwbare hostingpartij van Nederland. Zij wil geassocieerd worden met de woorden Eenvoud, Eerlijk en Eigenwijs. De missie van Mijndomein is om het leven van klanten makkelijker te maken.

''De samenwerking met Markteffect verloopt zeer prettig. Ze zijn flexibel en luisteren goed naar onze wensen om beter inzicht te krijgen in de manier waarop mensen naar het merk Mijndomein kijken.''
Joost van Rooy, CMO Mijndomein

Doel


Breng periodiek (middels een kort, bondig en to-the-point onderzoek) de naamsbekendheid en merklading in kaart

Methode


Online kwantitatief onderzoek onder Nederlandse consumenten

Effect


Een helder beeld van de naamsbekendheid van MijnDomein en van de inhoudelijke bekendheid van de diensten die MijnDomein biedt.

 

Klantvraag

Mijndomein heeft Markteffect benaderd om doorlopend onderzoek uit te voeren naar de naamsbekendheid en merklading van de organisatie. Vier maal per jaar vindt dit onderzoek plaats, waarna Mijndomein aan de hand van een beknopte rapportage inzicht krijgt in zowel haar eigen marktpositie, als in de naamsbekendheid van de belangrijkste concurrenten.

Online kwantitatief onderzoek

Markteffect heeft middels dit online onderzoek onder Nederlandse consumenten inzichtelijk gemaakt hoe de naamsbekendheid van Mijndomein en haar concurrenten zich ontwikkelt. Daarnaast krijgt Mijndomein inzicht in de inhoudelijke bekendheid. Immers was het voor Mijndomein van essentieel belang om inzicht te krijgen in de bekendheid van haar diensten.

 

400

respondenten per meting

4

metingen per jaar

3

jaar gemeten

“Naamsbekendheid en merklading moet je over een langere periode meten, op die manier krijg je goed inzicht in de trends en ontwikkelingen. Wij zijn erg blij dat we op basis van dit inzicht ons steeds kunnen ontwikkelen.”
Joost van Rooy, CMO Mijndomein

 

Bekijk ook

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het u onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor u uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat u sommige vraagstukken herkent, omdat u deze bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Terug naar het overzicht

Klanttevredenheidsonderzoek voor TReNT Glasvezel

<p>Thomas <span>Huigen</span></p>

Thomas Huigen

Commercieel Manager & Client Consultant