TReNT Glasvezel had de wens om inzicht te krijgen in de klanttevredenheid van haar klanten. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen diverse klantniveaus. Tevens wenste TReNT Glasvezel inzicht te krijgen in de loyaliteit van haar klanten en de aspecten welke de hoogste invloed hebben op de algemene tevredenheid. Daarnaast zal Markteffect aangeven aan welke knoppen TReNT Glasvezel dient te draaien om deze tevredenheid te laten stijgen.
“Omdat onze feedback van de klanten zeer positief was, gaf dit ons de mogelijkheid om heel klantspecifiek de resultaten te analyseren en in een persoonlijk gesprek hierover met de klant te communiceren. Dit leidde tot meer inzicht in de reden achter de beoordeling en mondde daarnaast uit tot een nog betere en transparante relatie met onze klant.”
Myron Wolters

Doel
De tevredenheid van klanten in kaart te brengen. Vanuit deze resultaten de klanttevredenheid verhogen en beter in spelen op verbeterpunten
|

Methode
Online kwantitatief onderzoek onder de database van TReNT Glasvezel
|

Effect
Een helder beeld van de huidige tevredenheid van de klanten van TReNT Glasvezel
|
Online kwantitatief onderzoek
Het onderzoek is middels een online vragenlijst uitgevoerd. Deze vragenlijst is uitgestuurd onder alle klanten van TReNT Glasvezel. Op deze manier heeft TReNT Glasvezel inzicht gekregen in de tevredenheid van haar klanten. In de segmentatie van het klantenbestand is rekening gehouden met de verschillende klanttypes van TReNT Glasvezel.
“Markteffect was voor ons een frisse nieuwe partij om mee te schakelen in de zoektocht die klanttevredenheid heet. Met hun ervaring en pragmatisme hebben ze ons geholpen om op een andere manier naar klanttevredenheid te kijken. Het proces verliep soepel en de uitkomsten lagen boven verwachting. Al met al genoeg aanleiding om deze samenwerking voort te zetten.”
Myron Wolters

7
verschillende sectoren
|

150
Zakelijke relaties hebben deelgenomen
|

500+
klanten
|
Met behulp van de resultaten van dit onderzoek heeft TReNT Glasvezel op een aantal aspecten haar dienstverlening kunnen verbeteren. En doordat het onderzoek jaarlijks wordt herhaald, kan nauwkeurig bekeken worden welke aspecten juist goed, of minder snel ontwikkelen.