Inzichten en resultaten:
- Luisteraars beoordelen Het Nieuwe Geld met een 8,9!
- 83% van de luisteraars van Het Nieuwe Geld wil nieuwe afleveringen;
- In kaart gebracht welke andere podcasts de gemiddelde luisteraar van Het Nieuwe Geld beluistert;
- Een ruime meerderheid van de luisteraars van Het Nieuwe Geld is bekend met de sponsor van de podcast.
- Luisteraars zijn bekender met de sponsor dan de gemiddelde Nederlander;
- Hogere bereidheid merkvoorkeur via Bitonic onder luisteraars ten opzichte van niet-luisteraars.
Onze aanpak
Voor dit onderzoek is er gekozen om een Podcast Brand Lift Study uit te voeren. Hier is onder andere dieper ingegaan op de meningen en kennis van de gemiddelde Nederlander in vergelijking met de luisteraars van Het Nieuwe Geld. Om de resultaten te valideren, is kwantitatief onderzoek uitgevoerd onder zowel een eigen panel van Markteffect als onder de luisteraars van Het Nieuwe Geld. Dit is gedaan om de effecten van de samenwerking tussen de twee partijen aan te tonen en inzicht te krijgen in de wensen en verwachtingen.
Resultaten
Uit de resultaten van het onderzoek blijkt duidelijk dat de bekendheid onder de luisteraars aanzienlijk hoger ligt dan bij de gemiddelde Nederlander. Bovendien tonen de resultaten aan dat de luisteraars van de podcast ook meer bereidheid tonen om gebruik te maken van de diensten van Bitonic. Zowel Bitonic als BNR hebben bovendien meer inzicht gekregen in de wensen en verwachtingen van de luisteraars. Kortom, deze eerste meting bevestigt het succes van de samenwerking en biedt inzichten om zowel de podcast als de samenwerking nog verder te verbeteren.
Podcast Advertising Impact Monitor
De Podcast Advertising Impact Monitor is een onderzoek die inzicht geeft in de effecten van podcastadvertenties op de belangrijkste merk KPI’s, zoals merkbekendheid, imago, merkvoorkeur, van de adverteerder. Het online onderzoek wordt uitgezet onder luisteraars, uitgevoerd met behulp van het panel van Markteffect en het podcastplatform. Met als doel inzicht te bieden in de impact van advertenties en partnerships binnen podcasts.
Deze medewerkers hebben gewerkt aan dit project
Markteffect is een onafhankelijk onderzoeksbureau en gespecialiseerd in het verschaffen van inzichten op basis van marktonderzoek. Dit project is mogelijk gemaakt door een team van deskundige experts met uitgebreide kennis en ervaring op het gebied van marktonderzoek. Heeft u vragen over dit onderzoek of bent u geïnteresseerd in hoe we kunnen helpen met een vergelijkbaar project, aarzel dan niet om content met ons op te nemen. Wij denken graag met u mee!