Medewerkerstevredenheidsonderzoek voor De Kuyper

Koninklijke De Kuyper is wereldwijd een toonaangevende speler op het gebied van cocktaillikeuren en actief in meer dan 100 landen. Naast het versterken van hun merk en imago vindt De Kuyper het belangrijk om aandacht te besteden aan haar medewerkers. Om de tevredenheid bij medewerkers te onderzoeken, heeft De Kuyper marktonderzoeksbureau Markteffect ingeschakeld.

Inmiddels voert Markteffect jaarlijks een medewerkerstevredenheidsonderzoek voor de Kuyper uit, om zo onder andere inzicht te krijgen in de factoren die bijdragen aan werkplezier en betrokkenheid. Tijdens dit onderzoek, lag de focus niet alleen op de vergelijking met de resultaten uit voorgaande onderzoeken, maar ook op nieuwe thema’s zoals hybride werken.

Onze aanpak

In samenwerking met De Kuyper is er een online vragenlijst ontwikkeld. Een deel van de vragen waren dezelfde als in de vorige meting, zodat resultaten met elkaar vergeleken konden worden en medewerkerstevredenheid goed inzichtelijk werd. Daarnaast zijn er nieuwe vragen toegevoegd over onder andere hybride werken. De medewerkers ontvingen via de e-mail een uitnodiging om de vragenlijst in te vullen.

Resultaten

Dit medewerkerstevredenheidsonderzoek voor de Kuyper heeft onder andere inzicht gegeven in de belangrijkste factoren voor de (algemene) tevredenheid. Verder zijn de resultaten van deze meting afgezet tegen eerdere metingen. Hierdoor zijn er vergelijkingen gemaakt om ontwikkelingen en trends vast te stellen. De resultaten van dit onderzoek zijn verwerkt in een infographic die is opgeleverd aan De Kuyper.

De resultaten hebben geleid tot concrete acties ter verbetering. Zo is De Kuyper naar aanleiding van deze resultaten in gesprek gegaan met enkele medewerkers.

Specialisten die hieraan hebben gewerkt

Markteffect is een onafhankelijk onderzoeksbureau en gespecialiseerd in het verschaffen van inzichten op basis van marktonderzoek. Dit project is mogelijk gemaakt door een team van deskundige experts met uitgebreide kennis en ervaring op het gebied van marktonderzoek. Heb je vragen over dit onderzoek of ben je geïnteresseerd in hoe we kunnen helpen met een vergelijkbaar project, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij denken graag met je mee!

Bekijk ook

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het u onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor u uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat u sommige vraagstukken herkent, omdat u deze bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Terug naar het overzicht

Inzicht in de motivatie van nieuwe en voormalige klanten van Nespresso

Inzicht in wensen en behoeften door middel van een concept- en behoefteonderzoek voor een uniek Bossche Bol-concept

Inzichten in de koffiemarkt via het Usage & Attitude Onderzoek voor Copar & Australian Koffie

Inzicht in de doelgroep via het Online Community Onderzoek voor RAAK Gazeuse

Stefan <span>Klomp</span>

Stefan Klomp

Client Consultant