Dit blijkt uit een onderzoek onder 1.032 Nederlanders, dat is uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Markteffect in opdracht van IT-dienstverlener Descartes.
Nadelige kanten van opkomst e-commerce
“We worden met z’n allen steeds milieubewuster en consumenten realiseren zich dat de opkomst van e-commerce ook nadelen heeft”, vertelt Albert van Roekel, director solutions consultancy bij Descartes. “Producenten en leveranciers zien de toegenomen bezorgdheid om het milieu ook en daarom krijgen wij steeds vaker de vraag hoe het logistieke proces zo duurzaam mogelijk ingericht kan worden.”
Consumenten duurzamere keuzes laten maken
“Dankzij de inzet van de juiste software kan het gehele proces efficiënter ingericht worden. Daarnaast kunnen leveranciers meer inzicht bieden aan consumenten, bijvoorbeeld over de herkomst van producten. Zo verduurzamen producenten en leveranciers niet alleen hun eigen processen, maar helpen ze consumenten ook in het maken van duurzamere keuzes.”
Dit nieuwsbericht is op 14 december gepubliceerd op de website van CustomerTalk en is hier te lezen.
Naar het overzicht