Omniwat?
Omnichannel is een evolutie op multichannel en cross channel. De gemeenschappelijke deler is het bedienen van de consument via meerdere kanalen. Echter, waar het bij multichannel en crosschannel vooral gaat om een beperkte kanaalkeuze waarbij het bedrijf aan zet is, draait het bij omnichannel om kanaalvrij denken waarbij de klant zelf kiest welk kanaal het beste past bij zijn vraag. Kortom, als marketeer moet je anno 2020 alle beschikbare kanalen inzetten om jouw klant zo’n consistent mogelijke ervaring te bieden. Maar hoe doe je dat precies? - Tijdens de omnichannel week nemen experts je online mee in hoe jij zelf kan beginnen aan omnichannel marketing en de verschillende uitdagingen die daarbij komen kijken. Binnen drie thema’s komen experts aan het woord waaronder onze eigen Research Manager; Irene Joris.
Irene neemt tijdens de omnichannel week luisteraars mee in een onderzoek dat Markteffect onlangs uitvoerde naar het effect van de JA/JA sticker op consumentaankopen. Het is in Nederland lang normaal geweest dat je ongeadresseerde reclame door de brievenbus kreeg, mits je zelf met de NEE/NEE sticker aangaf dit niet te willen. Echter, dit gaat veranderen door de invoer van de zogenoemde JA/JA sticker. In de toekomst mag huis-aan-huisdrukwerk alleen nog worden bezorgd bij de mensen met een dergelijke JA/JA sticker en dat heeft natuurlijk een enorme impact op het oriëntatieproces van de consument… of niet? Irene neemt je op 27 oktober (van 14:30 tot 15:00) mee in de opvallendste bevindingen uit het onderzoek en geeft marketeers handvaten om grip te krijgen op de ongrijpbare consument.
Naar het overzicht