Allerjongste opdrachtgever van Markteffect bekroont tot speelgoed van het jaar in België

Op woensdag 6 oktober 2021 is Maxim (10 jaar) uit het Belgische Leuven uitgeroepen tot winnaar van het speelgoed van het jaar in de categorie educatieve spelen. Maxim was acht jaar toen hij het spel MaXimaal bedacht waarmee het leren van de zogenoemde maaltafels leuk wordt. Inmiddels zijn er al ruim 20.000 exemplaren verkocht.

Maxim wil met zijn educatieve spel de wereld veroveren om het leren voor iedereen leuker te maken. Maxim wil nu ook de Nederlandse markt gaan veroveren en daarom heeft Markteffect in opdracht van haar jongste klant ooit onderzoek gedaan naar hoe ouders in Nederland naar zijn spel kijken.

Uit het onderzoek blijkt dat 95% van de kinderen hulp nodig heeft om de tafels te kunnen leren. Het educatieve spel MaXimaal biedt op spelenderwijs hulp voor het leren van de tafels. Maar liefst twee op de drie (67%) van de ouders vindt dat leren via een spel veel beter werkt voor kinderen dan traditioneel methoden, zoals met een werkboek. Ook blijkt dat meer dan de helft van de ouders (57%) vindt dat het veel uitdagender is geworden om kinderen te motiveren de tafels te kunnen leren. Volgens de tienjarige Maxim vinden veel kinderen de tafels leren saai, daarom heeft hij met MaXimaal de oplossing gevonden om anderen te motiveren.

Het onderzoek heeft uitgewezen dat met 79% de overgrote meerderheid van de (groot)ouders met (klein)kinderen geïnteresseerd zijn in het kopen van MaXimaal. Bovendien vindt 82% van de ouders MaXimaal een goed cadeau om te geven, met name voor Sinterklaas (39%).

Het onderzoek is in september 2021 uitgevoerd en onder alle respondenten zijn 20 exemplaren van MaXimaal verloot.

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

3,3 miljoen Nederlanders bezochten een muziekfestival!

Eerste resultaten onderzoek toekomst Groene Wellen bekend

Klanttevredenheid meten in het leisure domein

Nederlanders minder vaak op vakantie door hoge inflatie