Publiek waardeert Kunst in de Heilige Driehoek met een 8,4

Sinds enkele jaren is Markteffect als vaste samenwerkingspartner van Brabant C betrokken bij het publieksonderzoek van onze partners om resultaten meetbaar te maken. Afgelopen zomer trokken de makers van de tentoonstelling Kunst in de Heilige Driehoek bij hen aan de bel. Stichting Kunst in de Heilige Driehoek was op zoek naar meer inzicht in onder andere de samenstelling, waardering en aanbevelingsintentie van de bezoekers van de biënnale. Aan Markteffect de taak om deze inzichten te vergaren, wat tot mooie resultaten heeft geleid: de bezoekers beoordeelden de biënnale met een 8,4!

De Biënnale Kunst in de Heilige Driehoek is een internationale kunstmanifestatie in en rondom De ‘Heilige Driehoek’: een gebied bestaande uit drie vitale kloosters in Oosterhout. De biënnale is een platform voor hedendaagse kunst, voor zowel kunstenaars als curatoren. Via de biënnales worden publiek, kunst en kunstenaars bij elkaar gebracht in een inspirerende en meditatieve omgeving. Het zorgt tegelijkertijd voor behoud, bekendheid en vernieuwing van het betekenisvolle gebied De Heilige Driehoek in Oosterhout. Door middel van publieksactiviteiten wordt in het bijzonder aandacht gevraagd voor de cultuurhistorische, landschappelijke en architectonische kwaliteiten van het gebied.

 

En wat vindt het publiek ervan?

In afstemming met de stichting is een online vragenlijst op maat gemaakt om met deze publieksmeting zo goed mogelijk inzicht te krijgen in waar behoefte aan was. Met een resultaat waar we met z’n allen trots op mogen zijn. Enkele hoogtepunten uit de resultaten:

  • NPS +29;
  • Bijna zeven op de tien respondenten (68%) geven aan tijdens hun bezoek aan de Kunst in de Heilige Driehoek zeer positief verrast te zijn of dat dit leuker was dan zij hadden verwacht;
  • Bijna negen op de tien bezoekers (87%) geven aan de kwaliteit van het programma en het aanbod van de tweede biënnale Kunst in de Heilige Driehoek goed of uitstekend te waarderen;
  • Bijna de helft van de bezoekers (46%) geeft aan dat de voornaamste reden voor hun bezoek aan de biënnale het internationale niveau van de kunst is.

‘’Wat ons betreft zijn dat mooie resultaten die de stichting kan gebruiken voor optimalisatie van toekomstige edities en binnen haar communicatie en marketing richting toekomstige bezoekers. We zijn er als Markteffect trots op dat we zulke mooie culturele evenementen mogen ondersteunen via het delen van waardevolle inzichten.”
Hans de Jong, Client Consultant leisure

“De bezoekers gaven ons als rapportcijfer een 8,4. Dat is een mooie publiekswaardering voor de tweede biënnale Kunst in de Heilige Driehoek. Wij zijn erg blij met dit hoge cijfer!”
Monique Verhulst, directeur Biënnale Kunst in de Heilige Driehoek

Partnership met Brabant C

Wij zijn trots op onze partners. Door hen wordt kunst en cultuur in Brabant naar een hoger niveau getild. Als Brabant C vinden wij het mooi dat dit door het publiek gewaardeerd wordt, daar doen we het uiteindelijk samen voor. Maar hoe belangrijk is de bijdrage van Brabant C geweest?

"Het partnerschap van Brabant C is cruciaal om de plannen van de Biënnale in de Heilige Driehoek te realiseren, zowel organisatorisch als artistiek. Dankzij de bijdrage van Brabant C kunnen wij de organisatie professionaliseren. Artistiek gezien hebben we weer een unieke tentoonstelling kunnen maken op een unieke locatie met unieke samenwerkingspartners; nooit eerder werd in West-Europa een hedendaagse kunstbiënnale georganiseerd in samenwerking met drie monumentale, vitale kloosters.’’
Monique Verhulst

Resultaten publieksonderzoek

Hieronder vind je in één oogopslag de belangrijkste resulaten van het publieksonderzoek.

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

3,3 miljoen Nederlanders bezochten een muziekfestival!

Eerste resultaten onderzoek toekomst Groene Wellen bekend

Klanttevredenheid meten in het leisure domein

Nederlanders minder vaak op vakantie door hoge inflatie