Humor in marketing: Wanneer ben je spot on en wanneer sla je de plank mis?

Uit onderzoek blijkt dat commercials en marketingboodschappen die humor bevatten, beter blijven hangen en zorgen voor een hogere merkvoorkeur. ‘Voor marketeers is het een gevoelig punt; wanneer ben je spot on en wanneer sla je de plank mis? En wat zijn do’s & don’ts? Op basis van een aantal goede voorbeelden en misperen, cijfers uit marktonderzoek en de wetenschap bieden we de bezoeker een aantal concrete tips.

Humor is vaak een kwestie van durven, doen en daarna consistent doorvertalen

Markteffect is al jaren trotse partner van Nima Marketing Day en de sessies die het best blijven hangen en waar je het meest van leert, zijn vaak de sessies die op een leuke en luchtige manier enkele concrete take-outs meegeven. Dat is ook ons doel, waarbij we een combinatie maken tussen inzichten uit onze eigen onderzoeken en voorbeelden uit de praktijk. Het wordt een leuke sessie!’ En waarom mag echt niemand jullie sessie missen, behalve dan dat het een leuke sessie wordt? ‘Elke marketeer heeft ermee te maken: hoe kan ik humor op de juiste manier inzetten? Het is vaak een kwestie van durven, doen en daarna consistent doorvertalen, maar ook de fit met je merk en identiteit is van groot belang. Humor gebruiken in marketing is niet voor elke organisatie een goed idee, dus als je iets wilt leren over de impact die humor heeft op merkperceptie, de manier waarop sommige bedrijven dit succesvol hebben geïmplementeerd en wat je vooral niet moet doen, dan mag je deze sessie niet missen!

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Eerste editie van het Markteffect Padeltoernooi

Markteffect onderzoek 100 meest invloedrijke merken Nederland

Demian van Gils - ‘Het mooiste zijn de vele kleine overwinningen'

<p>Michael <span>Petit</span></p>

Michael Petit

Manager Marketing & Client Consultant