Drie op de tien managers heeft ooit collega’s betrapt op intimiteit op de werkvloer

Bijna een derde (29%) van de managers geeft toe wel eens een collega te hebben betrapt op intimiteit op de werkvloer. Dit blijkt uit onderzoek van IT-detacheringsbureau Neomax| Olgreen, uitgevoerd onder ruim 500 managers en (mede)beslissers in organisaties met meer dan 200 kantoormedewerkers. Ook managers zelf zijn niet onbekend met intimiteit op de werkvloer. Zo zegt 30 procent van hen het wel eens gezellig te hebben gehad met een collega.

Sjans op de werkvloer

Uit het onderzoek blijkt ook dat ruim vier op de tien (42%) managers vinden dat onschuldig flirten tussen collega’s moet kunnen. Zelf de eerste stap zetten doen managers echter liever niet. Slechts 16 procent zegt een move te maken wanneer hij of zij een collega wel ziet zitten. Managers tussen de 18 en 34 jaar (27%) maken een stuk sneller avances naar collega’s dan managers ouder dan 55 jaar (13%).

Ongemak wanneer cupido raak schiet

Wat begint met een onschuldige knipoog, kan zo maar eens uitgroeien tot een romantische relatie. 35 procent van de managers vindt dit op de werkvloer echter not done. Wanneer er sprake is van een romantische relatie, gaat een derde (34%) van de managers op zoek naar een andere baan. Toch heeft een grotere groep (40%) er geen problemen mee wanneer cupido raakschiet op de werkvloer. Mannelijke managers hebben hier minder moeite mee (47%) dan vrouwelijke managers (28%). Opmerkelijk, gezien een kwart van de managers het wél ongemakkelijk vindt wanneer collega’s een romantische relatie hebben.

Over het onderzoek

Dit onderzoek is uitgevoerd onder 504 managers/(mede)beslissers binnen organisaties met 200 of meer kantoormedewerkers. Het onderzoek is in opdracht van Neomax|Olgreen uitgevoerd door Markteffect

Bekijk het hele onderzoek van Neomax hier.

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

In gesprek met Jörgen Raymann - Sell the dream

We worden als sporters (over)belast - Blog van Sportonderzoek specialist Bas Vries

Markteffect op de NIMA Marketing Day - 'Communiceer de juiste boodschap op het juiste moment'

Sportsponsoring en ethiek: Het gaat écht samen