Sponsors Eredivisie zeer positief over partnership

De Eredivisie is meer dan ooit een succesvol en uiterst effectief platform voor bedrijven om hun zakelijke doelen te bereiken. Dat blijkt uit het recente partnershiponderzoek 2023/'24, uitgevoerd door KNVB Expertise en  Marktonderzoeksbureau Markteffect. Aan het onderzoek namen 776 sponsoren deel van 16 verschillende betaaldvoetbalclubs.

Maar liefst 97% van de partners bij de eredivisieclubs geeft aan dat hun doelstellingen met het partnership zijn behaald, terwijl dat een jaar eerder nog 94% was. Daarnaast is men zeer tevreden over de samenwerking (8,2 gemiddeld - vorig jaar 8,1) en verwacht meer dan 80% (vorig jaar 72%) het contract na afloop van het seizoen te verlengen.

De partners van de eredivisieclubs zijn, naast het partnership, ook tevreden over de businessactiviteiten van hun club (92% is positief) en het contact met de accountmanager (86%). Daarnaast is men te spreken over het niveau van de hospitality (gemiddeld 7,5), de horecafaciliteiten (7,4) en de kwaliteit van het aanbod eten / drinken (7,3).

Een belangrijk onderwerp voor de partners is maatschappelijke betrokkenheid (95%), al geeft 97% aan dat hun club redelijk tot zeer maatschappelijk betrokken is. Andere belangrijke onderwerpen die genoemd worden zijn duurzaamheid (84%) en vrouwenvoetbal (76%). Bekijk de infographic in het bericht van sponsorreport.nl hier.

 

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

De maatschappelijke waarde van sport

Sponsoring in de marketingwereld van nu; een nieuw kader

De maatschappelijke magie zit 'm in kleine dingen

Van live naar beleven: de transformatie van sport in media

<p>Michael <span>Petit</span></p>

Michael Petit

Manager Marketing & Client Consultant