MIE 2024: inspireren over doelgroepsegmentatie

Op woensdag 13 en donderdag 14 maart was het jaarlijkse Marketing Insights Event (MIE) georganiseerd door Data & Insights Network. Markteffect en zusteronderneming DirectResearch waren de vertegenwoordigers van The Relevance Group op het kennis- en netwerkevent.

Het waren twee dagen vol lezingen en netwerken met (oude) bekenden. Inspiratie is opgedaan en gegeven. Zo hebben Onderzoek consultant Thomas Huigen en Marktonderzoek specialist Krijn Vugts op de woensdag een lezing gegeven over doelgroepsegmentatie. Zo lieten zij zien dat door middel van een doelgerichte segmentatie je van je doelgroep zowel onbenutte kansen in de markt kan identificeren als het beter inspelen op de behoeften van je bestaande klanten. Met een 'golden question'-model kunnen alle marktprofielen in kaart gebracht worden en deze kunnen dan geleidelijk aan verrijkt worden met nieuwe onderzoeksgegevens. Op deze manier kan gepersonaliseerde marketingcommunicatie leiden tot aanzienlijk hogere conversieratio's.

Mocht je benieuwd zijn naar het verhaal, aarzel dan niet om eens vrijblijvend contact op te nemen met Thomas of Krijn.

 

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Nieuwe toepassingen voor nóg relevantere en persoonlijkere doelgroepcommunicatie

We zien onszelf als een echte partner van de marketeer

In gesprek met Jan Zwang - Inschatten van het tipping-point, dat is dé uitdaging

Dubbel succes: collega’s Buck en Demian bekroond bij Data & Insights Awards 2024

<p>Thomas <span>Huigen</span></p>

Thomas Huigen

Commercieel Manager & Client Consultant