Onderzoek naar de sociale waarde van PSV Eindhoven in de regio

Wat is de rol van PSV voor de gemiddelde inwoner in de regio? In een onderzoek naar onder andere de sociale waarde van de club voor de regio in en rondom de stad Eindhoven?

Het onderzoek bracht een aantal mooie bevindingen aan het licht: maar liefst 22 procent van de respondenten beschouwt PSV als een essentieel onderdeel van hun leven. Commercieel directeur Frans Janssen benadrukte “Het lijkt misschien niet zoveel, maar voor meer dan 170.000 mensen in deze regio blijkt PSV dus een belangrijk deel van hun leven.”

Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat PSV op vele fronten positief wordt gewaardeerd. Zo vindt 66 procent van de ondervraagden dat de club de regionale saamhorigheid versterkt en dat PSV diversiteit stimuleert en een inclusieve samenleving bevordert. Dit inzicht, dat de club als een krachtig instrument kan dienen voor het aanpakken van maatschappelijke vraagstukken en het laten zien van de toegevoegde waarde van het bedrijfsleven, stemde de clubleiding tevreden.

Over het onderzoek

Voor het onderzoek is een groep bevraagd van 800 inwoners in de regio rondom Eindhoven. Lees het hele artikel dat op ED.nl geplaatst werd op 24 maart 2024 hier.

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Onderzoek naar de meest sympatieke topsporters van Nederland

Sponsorship onderzoek - Ontwikkelingen in sponsoring 2024

We worden als sporters (over)belast - Blog van Sportonderzoek specialist Bas Vries

Sportsponsoring en ethiek: Het gaat écht samen

<p>Michael <span>Petit</span></p>

Michael Petit

Manager Marketing & Client Consultant