Zelf heeft marktonderzoeksbureau Markteffect ook een bijdrage mogen leveren in de vorm van een round table. Collega Bas de Vries heeft op basis van onderzoeksresultaten en voorbeelden uit de praktijk helpen aantonen dat je middels sportsponsoring veel meer (maatschappelijke) impact kan maken dan je denkt. Aan de hand van een achttal thema’s heeft hij gesproken over de kracht van sport in het sociaal domein. Naast het feit dat je je gezonder voelt, geldt ook dat je gelukkiger bent, meer vertrouwen hebt, begrip voor elkaar toont, enzovoort.
Kortom, sporten brengt mensen letterlijk en figuurlijk in beweging en zorgt ervoor dat zij een actieve bijdrage – willen - leveren aan de maatschappij.
Sponsor effectmeting
Wat een sponsorship voor effect heeft op de maatschappij is één van de pijlers die Markteffect inzichtelijk kan maken. Denk daarnaast bijvoorbeeld aan impact op de bekendheid, het imago en de overweging van het merk. Inmiddels is een sponsorship het stadium van enkel logo’s plakken voorbij en worden er concrete afspraken gemaakt waar het sponsorship een bijdrage aan moet leveren. Wat zijn de effecten van een sponsorship op de belangrijkste KPI’s van beide partijen? Welk sentiment heerst er rondom het sponsorship en waarmee kan het sponsorship nóg succesvoller worden ingezet?
Middels een sponsor effectmeting brengen wij dat in kaart! Benieuwd naar meer informatie? Klik dan hier.
Naar het overzicht