Dubbel succes: collega’s Buck en Demian bekroond bij Data & Insights Awards 2024

Niet één, maar twee van onze collega’s zaten ieder in hun eigen categorie bij de beste drie Data & Insights Professionals van 2024. De Data & Insights Awards worden uitgereikt door de marktonderzoek branchevereniging: het Data & Insights Network.

De Data & Insights Awards 2024 zijn dé vakprijzen voor toonaangevende en inspirerende Data & Insights Professionals die het verschil maken in hun eigen vakgebied. De afgelopen periode konden professionals en bureaus aangedragen worden om kans te maken op deze prijzen. En leuk nieuws, want onze collega’s Buck Verschueren en Demian van Gils zaten bij de laatste drie, ieder in hun eigen categorie.

Buck Verschueren in de categorie ‘Data Professional van het jaar 2024’. In zijn rol als Data- & Power BI Specialist houdt hij zich dagelijks bezig met het omzetten van onderzoeksgegevens naar begrijpelijke dashboards voor de opdrachtgevers van zowel Markteffect als DirectResearch. Naast dat hij dus technisch erg sterk is, maken zijn communicatieve vaardigheden hem juist de expert die hij is.

Demian van Gils in de categorie ‘Young Talent van het jaar 2024’. Demian is Data Specialist en is verantwoordelijk voor de complexere databewerkingen en -analyses binnen Markteffect en DirectResearch, ontwikkelt onze eigen onderzoekssoftware en slaat de brug tussen IT en DT. Bij Markteffect is hij de drijvende kracht achter de ontwikkeling van data- en AI-toepassingen voor zijn collega’s binnen het bureau.

Complimenten van de jury

Buck is genomineerd voor Data Professional van het jaar 2024 vanwege zijn bewezen vermogen om problemen proactief op te lossen met data-analyse Hij heeft een bewezen “track record” van succes in het ontwikkelen van datagedreven oplossingen die een aanzienlijke impact hebben gehad op zijn organisatie. Buck is met name succesvol geweest in het verkorten van de tijd die nodig is om gegevens op te schonen en te verwerken, en in het bevorderen van datagestuurde besluitvorming binnen zijn organisatie. Bovendien kan hij complexe dataconcepten effectief communiceren naar zowel een technisch als een niet-technisch publiek.

Demian begon als stagiair binnen bij Markteffect, waarbij hij in no-time uitgroeide tot een drijvende kracht achter de ontwikkeling van data- en AI-toepassingen binnen het bureau. Met zowel een master in Economische Psychologie als in Data Science in zijn rugzak, waarin ook een intrinsieke motivatie gericht voortdurende groei te vinden is, ligt de insightswereld voor hem open. Hij weet kansen te herkennen en ontwikkelt nuttige onderzoekstools die processen efficiënter maken, wat zijn nominatie meer dan terecht maakt. Zoals een jurylid opmerkte: “Dit is iemand die ik graag had willen aannemen,” en dat zegt eigenlijk alles.

Op donderdag 27 juni zijn de winnaars bekend gemaakt tijdens een feestelijke uitreiking in Zandvoort. Na een heerlijke barbecue hebben beide toppers een fantastische tweede plaats bemachtigd. Een ontzettend mooie waardering voor het werk wat zij doen, hier zijn wij als organisatie mega trots op!

 

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Voetbalfans hebben het vaakst positieve associaties bij Sparta Rotterdam

De helft van de Nederlanders bestelt bij websites als Temu, Shein en AliExpress

Bijna de helft van de Nederlanders eet het liefst zo min mogelijk bewerkt voedsel

Onderzoeksbureaus Markteffect en DirectResearch samen verder als Markteffect

<p>Buck <span>Verschueren</span></p>

Buck Verschueren

Data- & Power BI Specialist