200% Meer omzet dankzij een spraakmakende campagne

“Iets wordt iconisch of legendarisch als je bereid bent risico's te nemen en net op het randje te gaan zitten om mensen te vermaken of aan het denken te zetten", aldus Hamed Fahimi, CMO van 50+mobiel, als antwoord op onze vraag waarom hij Harry Piekema in een orgie-achtige setting in zijn commercial heeft geplaatst.

Spraakmakend of over het randje?

“Als je een gemiddelde veertigplusser vraagt welke iconische reclames zij zich kunnen herinneren, zullen ze ongetwijfeld reclames noemen die minstens twee decennia oud zijn en die ofwel erg grappig waren of juist behoorlijk fout, zoals de 'Weet goed wat je met je laatste Rolo doet'-reclame of de 'Wij van WC Eend adviseren WC Eend'-reclame. Bij 50+mobiel zijn we ons daarvan bewust. Om op dezelfde manier in de hoofden van mensen te blijven hangen, spelen we voortdurend in op de actualiteit, zoals in onze Harry-reclame. Op een koude dag durfden mensen de verwarming niet aan te zetten vanwege de torenhoge energieprijzen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat Harry een droom heeft waarin hij het warm krijgt omdat twee mooie vrouwen naast hem liggen. Natuurlijk schrikt hij wakker naast zijn eigen vrouw, die wel kan lachen om zijn stoute droom. In dromen kan het raar lopen, en in Harry's droom komen er zelfs plotseling allemaal handen van mannen tevoorschijn. De reclame riep uiteenlopende meningen op, en er ontstond een golf van reacties op sociale media. Hierdoor kreeg de campagne een enorme boost in bereik en daalden onze kosten met 400%. Bovendien hebben we onze verkooprecords twee keer verdubbeld. Dus wie weet: als we bereid waren om deze commercial voor maanden lang op de buis te houden dat het misschien over twintig jaar nog steeds herkend te zou worden!”

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

De helft van de Nederlanders bestelt bij websites als Temu, Shein en AliExpress

Bijna de helft van de Nederlanders eet het liefst zo min mogelijk bewerkt voedsel

Data als kompas: hoe marktonderzoek je richting geeft

<p>Michael <span>Petit</span></p>

Michael Petit

Manager Marketing & Client Consultant