Spraakmakend of over het randje?
“Als je een gemiddelde veertigplusser vraagt welke iconische reclames zij zich kunnen herinneren, zullen ze ongetwijfeld reclames noemen die minstens twee decennia oud zijn en die ofwel erg grappig waren of juist behoorlijk fout, zoals de 'Weet goed wat je met je laatste Rolo doet'-reclame of de 'Wij van WC Eend adviseren WC Eend'-reclame. Bij 50+mobiel zijn we ons daarvan bewust. Om op dezelfde manier in de hoofden van mensen te blijven hangen, spelen we voortdurend in op de actualiteit, zoals in onze Harry-reclame. Op een koude dag durfden mensen de verwarming niet aan te zetten vanwege de torenhoge energieprijzen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat Harry een droom heeft waarin hij het warm krijgt omdat twee mooie vrouwen naast hem liggen. Natuurlijk schrikt hij wakker naast zijn eigen vrouw, die wel kan lachen om zijn stoute droom. In dromen kan het raar lopen, en in Harry's droom komen er zelfs plotseling allemaal handen van mannen tevoorschijn. De reclame riep uiteenlopende meningen op, en er ontstond een golf van reacties op sociale media. Hierdoor kreeg de campagne een enorme boost in bereik en daalden onze kosten met 400%. Bovendien hebben we onze verkooprecords twee keer verdubbeld. Dus wie weet: als we bereid waren om deze commercial voor maanden lang op de buis te houden dat het misschien over twintig jaar nog steeds herkend te zou worden!”
Naar het overzicht