61% van Nederland is nog bekend met deze iconische reclame

De iconische Rolo-reclame uit 1995 is inmiddels bijna dertig jaar oud. Toch blijkt dat maar liefst 61% van de Nederlanders nog steeds bekend is met deze legendarische reclame. De reclame is het meest bekend bij Nederlanders tussen de 40 en 65 jaar oud (73%). Je kunt gerust zeggen dat deze tv-spot impact heeft gemaakt en memorabel is!

Bekendheid en populariteit meten van tv-reclames

Uit onderzoek van Markteffect naar de vijftien meest iconische tv-reclames blijkt dat de Rolo-reclame zelfs de grappigste tv-reclame van Nederland is. Maar liefst 24% van Nederland vond hem het meest grappig. Op de tweede en derde plek stonden Centraal Beheer (Even Apeldoorn bellen, 18%) en Calvé (Petje Pitamientje, 15%).

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

De helft van de Nederlanders bestelt bij websites als Temu, Shein en AliExpress

Bijna de helft van de Nederlanders eet het liefst zo min mogelijk bewerkt voedsel

Data als kompas: hoe marktonderzoek je richting geeft

<p>Patrick <span>Evers</span></p>

Patrick Evers

Client Consultant