61% van Nederland is nog bekend met deze iconische reclame

De iconische Rolo-reclame uit 1995 is inmiddels bijna dertig jaar oud. Toch blijkt dat maar liefst 61% van de Nederlanders nog steeds bekend is met deze legendarische reclame. De reclame is het meest bekend bij Nederlanders tussen de 40 en 65 jaar oud (73%). Je kunt gerust zeggen dat deze tv-spot impact heeft gemaakt en memorabel is!

Bekendheid en populariteit meten van tv-reclames

Uit onderzoek van Markteffect naar de vijftien meest iconische tv-reclames blijkt dat de Rolo-reclame zelfs de grappigste tv-reclame van Nederland is. Maar liefst 24% van Nederland vond hem het meest grappig. Op de tweede en derde plek stonden Centraal Beheer (Even Apeldoorn bellen, 18%) en Calvé (Petje Pitamientje, 15%).

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

43% van Nederland steekt de barbecue alleen aan voor speciale gelegenheden

Nederlanders houden van Nederland als vakantieland

Oranje boven tijdens het Formule 1 weekend in Zandvoort

200% Meer omzet dankzij een spraakmakende campagne

<p>Patrick <span>Evers</span></p>

Patrick Evers

Client Consultant