Techonomy sluit zich aan bij The Relevance Group

Techonomy, de digitale en data dienstverlener uit Eindhoven, wordt onderdeel van The Relevance Group. The Relevance Group is een groep van gelijksoortige bedrijven in Europa die naast een marktstrategie per land, ook overstijgend op internationale, Europese schaal werkt. Onderzoeksbureau Markteffect, eerder dit jaar onderdeel van The Relevance Group geworden, kijkt uit naar de kansen en samenwerkingen met Techonomy.

Techonomy startte acht jaar geleden als startup in de digitale & data dienstverlening gericht op bedrijven en maatschappelijke organisaties in Nederland en België. Daarbij lag de focus op kennis en technologieën die organisaties in staat stelden meer inzicht in hun markten en klanten te krijgen om van daaruit met nieuwe digitale oplossingen groei te realiseren.  De laatste jaren wist Techonomy een jaarlijkse groei van 30% te realiseren.

De stap naar The Relevance Group geeft Techonomy mogelijkheden haar kennis nog vaker internationaal in te zetten en de synergie met de andere bedrijven binnen The Relevance Group te benutten. Zij blijft net als de andere onderdelen binnen The Relevance Group onder eigen naam opereren met dezelfde directie.

Marktonderzoeksbureau Markteffect is verheugd op de komst van Techonomy. CEO Hesam Fahimi en CCO Boj Nefkens lichten toe: “Hiermee krijgt The Relevance Group in de Benelux een enorme boost. Het biedt voor opdrachtgevers van beide bureaus veel mogelijkheden tot kruisbestuiving in de dienstverlening. Hiermee kunnen wij onze opdrachtgevers voorzien van de juiste inzichten door kwalitatief en kwantitatief marktonderzoek, waarbij Techonomy deze inzichten kan combineren met overige bestaande data tot data-gedreven marketing- en salesstrategieën. Alles om de relevantie voor opdrachtgevers te vergroten.”


 Vlnr: Hesam Fahimi, Boj Nefkens

Damian François, CEO van Techonomy, is tevreden met de volgende stap van de onderneming: “We zijn in de afgelopen jaren een volwassen dienstverlener geworden met 65 geweldige mensen die alle denkbare expertises binnen het digitale en data domein in samenhang bij onze klanten kunnen implementeren en tot een succes kunnen maken. Dit past helemaal in de ambities van The Relevance Group om de bedrijven van elkaars kennis te laten profiteren. We zien speciaal uit naar de samenwerking met Markteffect omdat we samen onze toegevoegde waarde voor klanten in de Nederlandse en Belgische markt nog groter kunnen maken”.

Peter Sprenger, bestuurder en samen met Arno de Kloet oprichter van Techonomy, is blij met de nieuwe ontwikkeling: “De route van afgelopen jaren is een hele mooie en een avontuurlijke geweest. Toen we begonnen hebben we besloten met de jongste en beste talenten uit de markt een innovatieve weg in te slaan en kennis op te bouwen die ver vooruitliep op de markt. De eerste jaren was dat hard werken omdat de markt nog onvoldoende wist wat er allemaal mogelijk was om binnen marketing en sales te innoveren en meer data-gedreven te gaan werken. Later hebben we die voorsprong dubbel en dwars beloond gekregen toen grote aansprekende bedrijven als KNVB, De Mandemakers Groep, CNV Vakbond, Eindhoven Airport en vele anderen langdurige partnerships met ons zijn aangegaan. De samenwerking met The Relevance Group is iets om trots op te zijn en een logische stap die past in de lijn van startup naar scale-up naar grown-up bedrijf. Ook in de komende jaren zullen de belangen van onze klanten en de ontwikkeling van onze medewerkers voorop blijven staan.”


Vlnr: Damian François, Peter Sprenger

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Bijna de helft van werkend Nederland (44%) ervaart regelmatig tot te vaak werkdruk

Voetbalfans hebben het vaakst positieve associaties bij Sparta Rotterdam

De helft van de Nederlanders bestelt bij websites als Temu, Shein en AliExpress

<p>Michael <span>Petit</span></p>

Michael Petit

Client Consultant