Education Day 2025 – Data, AI en inspiratie

Op donderdag 17 april vond de tweede editie van de Education Day plaats bij het Data & Insights Network in Amsterdam. Samen met een selecte groep professionals – een mix van docenten, onderzoekers en marketingexperts – doken we in de wereld van data-analyse en de kracht van AI in marketingstrategieën.

Onze Data Specialist Demian van Gils beet het spits af met zijn presentatie: “AI and Market Research: Unlocking the Future of Insights.” In zijn verhaal nam hij de aanwezigen mee in hoe AI het speelveld van marktonderzoek verandert. Daarnaast liet hij zien hoe we bij Markteffect AI inzetten om interne processen te optimaliseren, onze bestaande dienstverlening te versterken én volledig nieuwe diensten te ontwikkelen die tot voor kort ondenkbaar waren.

Na een korte koffie- en theepauze vervolgde Vincent Hoogsteder van Mozaik het programma. Zijn sessie over ‘Agentic AI’ gaf inzichten in hoe complexe processen kunnen worden geautomatiseerd met behulp van agentic AI.

De middag werd afgesloten met een interactieve paneldiscussie, waarbij Demian en Vincent samen met het publiek de belangrijkste vragen en kansen rondom AI en data-analyse bespraken. De gesprekken gingen verder tijdens de gezellige netwerkborrel – dé perfecte afsluiter van een middag vol kennisdeling.

"Bij Markteffect vinden we kennisdeling erg belangrijk. Door elkaar te inspireren en van elkaar te leren, tillen we ons vakgebied naar een hoger niveau." - Demian van Gils, Data Specialist bij Markteffect

Benieuwd hoe wij bij Markteffect dagelijks AI inzetten om inzichten nóg scherper te maken? Neem gerust contact op met Demian.

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Beautiful Lives versterkt The Relevance Group

Bijna de helft van de Nederlanders kan minder sparen dan een half jaar geleden

Markteffect is onderdeel van The Relevance Group – wat betekent dat voor jou? 

Markteffect in de race voor data-award

Sander <span>Bosman</span>

Sander Bosman

Client Consultant