Podcast Digital Analytics Congres

Edgar de Beule (directeur/ eigenaar Markteffect) heeft onlangs een podcast opgenomen tijdens het Digital Analytics Congres. In deze podcast vertelt Edgar over data, analytics, Markteffect, marketing, strategie, ondernemen, etc. De podcast duurt ongeveer +- 30 minuten. Markteffect was tevens sponsor van de podcasts die tijdens het Digital Analytics Congres werden opgenomen.

Beluister de podcast


In deze podcast gaat het tevens over de nieuwe onderzoeksmethoden, ontwikkelingen in de markt, de GDPR, klantrelaties en hoe Markteffect met deze ontwikkelingen omgaat. Edgar vertelt verder over data, big data, nieuwe wetgeving over GDPR/ AVG, ME Research Group, Brexit, toekomst plannen etc.

Luister hier de hele podcast met Edgar de Beule

Digital Analytics Congres


Deze podcast is opgenomen gedurende het Digital Analytics Congres. Digital Analytics Congres is een congres waarbij ongeveer 200 specialisten aanwezig waren om naar sprekers te luisteren en hun kennis over digital analytics een boost te geven. Het congres stond in teken van empowerment, dankzij een uniek, female-only podium. Als digital analist moet je tegenwoordig van meerdere markten thuis zijn en het programma bood dan ook voor elk wat wils. Van technische in-depth sessies over specifieke onderwerpen zoals ITP, custom segments en datalayers, tot sessies gericht op het maken van optimalisatie slagen en de rol van data, alternatieve onderzoeksmethodes en de psychologie hierbij. Tijdens het Digital Analytics Congres werden ook een aantal podcasts opgenomen, elke podcast was met een andere gast met weer een ander onderwerp.

Podcast?


Een podcast is een gesprek dat gaat over bepaalde onderwerpen en wordt opgenomen en geplaatst op een platform waar je deze kunt afspelen. Een podcast duurt meestal tussen de 30 en 90 minuten, een podcast hoef je ook niet te zien. Bij een podcast zit meestal geen beeld en gaat het om het gesprek. Tijdens een podcast kom je meer te weten over betreffende onderwerpen en kan het ook heel leerzaam zijn.

Podcast Monitor


Markteffect voerde onlangs een onderzoek uit naar podcasts en schreef hier een whitepaper over. Hieruit bleek dat er al miljoenen luisteraars zijn en onderzochten we welke onderwerpen het meest ‘hot’ zijn. 

In een podcast kan het over allerlei onderwerpen gaan, zo heb je podcasts voor Komedie, educatie, nieuws, sport, politiek, games, technologie en sciencefiction. Voor ieder is er een geschikte podcast te vinden. Bij het betreffende onderwerp hebben ze het over het laatste nieuws en de gast van de podcast heeft ook bepaalde ervaring met het onderwerp en een passend verhaal daarbij.

De volledige rapportage van de Podcast Monitor is ook via hier online te bekijken.

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Copywriting? Dat kan toch iedereen?

Twee collega’s in de race voor dé vakprijs van 2024

De maatschappelijke magie zit 'm in kleine dingen

Van live naar beleven: de transformatie van sport in media