Alumni & oud-studenten

Inzicht in de behoeften en de mening van studenten die na het behalen van hun diploma de onderwijsinstelling verlaten, ook wel alumni genoemd.
Alumni zijn voormalig studenten die met succes een opleiding hebben afgerond aan een onderwijsinstelling, zoals een mbo-instelling, hogeschool, universiteit of een particuliere onderwijsinstelling. Na het behalen van hun diploma gaan alumni verder met hun professionele en persoonlijke ontwikkeling. Omdat zij het volledige traject van inschrijving, studie en afstuderen hebben doorlopen, vertegenwoordigen zij een waardevolle bron van input, waarmee de opleiding en onderwijsinstelling hun strategie kunnen evalueren, verbeteren en bevestigen. Lees hier meer over deze doelgroep.

Oud-studenten:

Studenten die na het behalen van hun diploma de onderwijsinstelling verlaten, worden ook wel alumni genoemd. Alumni vormen een belangrijke schakel in het verbeteren van de inhoud van opleidingen. Ze fungeren namelijk als ideale contacten in het werkveld, waardoor ze waardevolle inzichten kunnen verschaffen om de opleidingen voortdurend te verbeteren en up-to-date te houden. Daarnaast openen alumni en hun netwerken veel mogelijkheden voor samenwerking op het gebied van Leven Lang Ontwikkelen. Markteffect helpt onderwijsinstellingen bij het ontwikkelen van alumnibeleid op basis van onderzoeksinzichten.

Middels de alumni-onderzoeken die Markteffect uitvoert, wordt onder andere antwoord gegeven op vragen zoals in hoeverre alumni een rol spelen binnen de sector/opleiding waarvoor zij bij de onderwijsinstelling een opleiding hebben gevolgd, hoe zij terugkijken op hun opleiding bij de instelling en hoe zij het contact met de onderwijsinstelling beoordelen. Daarnaast wordt er onderzocht in welke mate de opleiding aansluit op hun huidige werkzaamheden en de laatste ontwikkelingen in het werkveld, welke behoeften zij hebben met betrekking tot de onderwijsinstelling, welke bijdrage zij willen leveren aan het contact en aanbod voor alumni, en in hoeverre zij de onderwijsinstelling aanbevelen bij hun netwerk, familie, vrienden en peers (Net Promoter Score). Dit geldt zowel voor opleidingen als voor Leven Lang Ontwikkelen trajecten, stages en vacatures.

 Alumni onderzoek

Markteffect onderwijs monitoren

In samenwerking met tientallen onderwijsinstellingen voert Markteffect jaarlijks onderzoek uit naar hoe de naamsbekendheid en het imago van mbo-, hbo- en wo-onderwijsinstellingen worden ervaren. Kijk bij de monitoren voor meer informatie en/of om deel te nemen.Privacy en beveiligingsrichtlijnen

 Bekijk de Imago-monitor

Privacy en beveiligingsrichtlijnen

Markteffect is in het bezit van ISO certificering en werkt volgens de richtlijnen van de AVG. Daarnaast wordt er gewerkt naar de richtlijnen en standaarden van de branchevereniging. Data van studiekiezers, studenten en andere doelgroepen is hierdoor in goede handen.

Leon <span>Geboers</span>

Leon Geboers

Client Consultant

Benieuwd wat wij voor uw onderwijsinstelling en vraagstuk kunnen betekenen?