Next Step Session

Om er voor te zorgen dat een onderzoeksrapport niet in de welbekende bureaulade belandt maar concreet wordt opgepakt binnen de organisatie, heeft Markteffect de Next Step Session ontwikkeld. De naam zegt het al, het is een workshop met als om enerzijds te kijken naar de inhoud van het rapport en de interpretatie van de resultaten, maar anderzijds ook om te kijken naar het vervolg en de implementatie van de resultaten (next steps).

In een sessie van ongeveer 3,5 uur staan brainstorm, creatie, creativiteit, samenwerking en discussie centraal. De sessie zal samen met het projectteam binnen uw organisatie dat uiteindelijk aan de slag zal gaan met de onderzoeksresultaten zijn. Het uiteindelijke doel van de Next Step Session is om te zorgen voor acceptatie en implementatie van de onderzoeksresultaten.

“Het onderzoek is goed uitgevoerd. En we krijgen niet alleen de resultaten, Markteffect organiseert achteraf een Next Step Session: een workshop waarin ze ons meenemen in de uitkomsten en handvaten aanreiken waarmee wij verder kunnen. Een pragmatisch marktonderzoeksbureau dat meedenkt over onze ontwikkelingen. Absoluut een prettige samenwerking, met een persoonlijke benadering.”
Rob van Arnhem & Harriet van Wijngaarden, Timing Uitzendbureau

rapportage-1

Onderzoeksresultaten op de juiste manier interpreteren 

interaction

Creëren van draagvlak voor vervolgacties en implementaties

doelgroep-3

Interactieve sessie met zowel individuele als plenaire opdrachten

vragenlijst-8

De vervolgstappen SMART maken t.b.v. de implementatie

Waarom een Next Step Session bij Markteffect?

Markteffect heeft een workshop ontwikkeld met een structuur, waarbij middels een allesomvattend stappenplan ondersteuning wordt geboden om resultaten niet in de welbekende ‘lade’ te laten belanden. Het projectteam van Markteffect organiseert en begeleidt de sessie bij u op locatie.

Tijdens de sessie wordt enerzijds onze kennis over marktonderzoek gecombineerd met uw kennis over uw bedrijf en de markt waarin u opereert. Daarnaast worden er gedurende de sessie diverse brainstorm technieken toegepast, wordt de groep opgedeeld in diverse subgroepen en denkt men zowel gezamenlijk als individueel na over nieuwe ideeën, oplossingen en vervolgstappen. Ideeën die daarna ook aan elkaar zullen worden gepresenteerd en waar over zal worden gediscussieerd.

Afbeelding 1. Procesweergave van Next Steps session. Bekijk de afbeelding hier ook online.

Uiteindelijk dienen de oplossingen en ideeën die bedacht zijn ook SMART gemaakt te worden en zal Markteffect zorgen voor een notulen en afschrift van de belangrijkste punten die zijn besproken.

Hier vindt u enkele relevante pagina's:

Typen onderzoek

Bent u op zoek naar strategische inzichten op basis van marktonderzoek? Of wilt u ondervinden hoe onderzoek bijdraagt aan het (nog) succesvoller maken van uw merk of orga…

Meer info

Onderzoekmethoden

Benieuwd welke methoden er zijn om uw onderzoeksvraag te beantwoorden? Dan zit u hier goed.  Bekijk hier het overzicht van al onze onderzoeksmethoden.

Meer info

Medewerkerstevredenheids-onderzoek

Een medewerkerstevredenheidsonderzoek helpt u inzichtelijk te maken waar uw sterke en zwakke punten en kansen en bedreigingen liggen vanuit het perspectief van uw medewer…

Meer info

Customer journey

Hoe ziet de (huidige) klantreis eruit? In een onderzoek naar de customer journey brengen we de reis in kaart die een prospect of consument aflegt om klant te worden of e…

Meer info

Ontmoet ons team

Leer ons hier beter kennen. Klik op een profiel om meer te leren over wie bij Markteffect werkt. Als u met ons samenwerkt, zorgen onze medewerkers ervoor dat uw onderzoe…

Meer info

Alle branches

Markteffect is expert in meer dan 7 branches. Wat uw onderzoeksvraag ook is, wij kunnen u erbij helpen. Met onze ruime ervaring in verschillende werkvelden kunnen we gepa…

Meer info

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het u onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor u uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat u sommige vraagstukken herkent, omdat u deze bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Customer journey onderzoek: Timing Uitzendbureau

Samenwerking
Markteffect & PSV

Sturen op basis van marktonderzoek:
MarkteffectSwiss Sense

Brand tracker:
De Mandemakers Groep (DMG)

<p>Michael <span>Petit</span></p>

Michael Petit

Manager Marketing & Client Consultant