Schriftelijk onderzoek

Schriftelijk onderzoek is sinds de komst van online onderzoek voorbij gesneld. Soms onterecht, want schriftelijk onderzoek is een belangrijke methode voor verschillende onderzoeksvraagstukken en doelgroepen.

Schriftelijk onderzoek is de juiste methode wanneer de respondent de mogelijkheid geboden wil worden om zelf te kiezen of de vragenlijst ter plekke of thuis op het gemak ingevuld moet wordt. Bij het enquêteren kan de respondent haast hebben en daardoor geen tijd om de vragenlijst in te vullen. Wanneer zij een vragenlijst mee kunnen krijgen om thuis in te vullen, kan ook de gehaaste respondent benaderd worden.

“Door de goede en flexibele samenwerking met Markteffect hebben wij een zeer waardevolle nulmeting kunnen uitvoeren die ten grondslag zal liggen aan de verdere groei van ons bedrijf.”
Rens Drost, Marketing en E-commerce manager Only for Men

vragenlijst-9

Door de respondent in te vullen op elk gewenst moment

laptop-analytics-1

Schriftelijke enquêtes worden verwerkt in de onderzoekssoftware, zodat er goede (statistische) analyses gemaakt kunnen worden

search

In te zetten voor klein- als grootschalige onderzoeken

Waarom schriftelijk onderzoek bij Markteffect?

Schriftelijk onderzoek is uitermate geschikt voor onderzoeken in de zorg, waarbij de formulieren bijvoorbeeld in de wachtruimte achtergelaten kunnen worden. Patiënten kunnen dan het onderzoek invullen terwijl ze wachten of kunnen een formulier mee naar huis nemen. De receptionist(e) hoeft patiënten enkel te wijzen op de formulieren.

Door het gebruik van self mailers, een A4-formulier met rilranden dat opgevouwen meteen een envelop is, kan de vragenlijst eenvoudig opgestuurd worden, zonder dat hier kosten aan verbonden zijn.

Schriftelijke enquêtes digitaliseren

In het veldwerkteam van Markteffect werken gespecialiseerde medewerkers die zich voornamelijk bezighouden met data entry. Data entry houdt in dat papieren enquêtes digitaal worden verwerkt in de onderzoekssoftware. Met behulp van deze software kunnen er goede (statistische) analyses gemaakt worden.

Wanneer er sprake is van grote hoeveelheden enquêtes kan er gebruik gemaakt worden van een speciale scanner die de gegeven antwoorden inleest en automatisch wegschrijft in het databestand. Op deze manier is schriftelijk onderzoek geschikt voor zowel grootschalige onderzoeken als onderzoeken met een kleinere doelgroep.

Hier vindt u enkele relevante pagina's:

Typen onderzoek

Bent u op zoek naar strategische inzichten op basis van marktonderzoek? Of wilt u ondervinden hoe onderzoek bijdraagt aan het (nog) succesvoller maken van uw merk of orga…

Meer info

Onderzoekmethoden

Benieuwd welke methoden er zijn om uw onderzoeksvraag te beantwoorden? Dan zit u hier goed.  Bekijk hier het overzicht van al onze onderzoeksmethoden.

Meer info

Ontmoet ons team

Leer ons hier beter kennen. Klik op een profiel om meer te leren over wie bij Markteffect werkt. Als u met ons samenwerkt, zorgen onze medewerkers ervoor dat uw onderzoe…

Meer info

Face-to-face onderzoek

Face-to-face onderzoek is een uitermate geschikte methode voor kwantitatief onderzoek waarbij de locatie van belang is of waarbij er geen tot weinig gegevens van de doelg…

Meer info

Zorg

De zorg is in meerdere opzichten een snel veranderende sector. Nadat Covid-19 in 2020 de wereld in haar greep nam, is de druk op de zorg gigantisch gestegen. De rol van d…

Meer info

Alle referenties

Bekijk hier al onze klantreferenties, het totaaloverzicht en opgedeeld per branche.

Meer info

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het u onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor u uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat u sommige vraagstukken herkent, omdat u deze bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Klanttevredenheidsonderzoek: TReNT

Naamsbekendheid- & imago-onderzoek:
Copar-Italiano

Gemeente onderzoek: Ooststellingwerf

Brand tracker:
De Mandemakers Groep (DMG)

<p>Roy <span>Zengers</span></p>

Roy Zengers

Business Unit Manager