Telefonisch onderzoek

Telefonisch onderzoek is net als online onderzoek een vorm van kwantitatief onderzoek. Sinds de opkomst van het internet is online onderzoek snel de meest gebruikte vorm van onderzoek geworden, maar telefonisch onderzoek is een goed alternatief voor bijvoorbeeld business to business onderzoeken en consumentenonderzoeken onder ouderen of zeer specifieke doelgroepen (bijvoorbeeld in een kleine regio).

“Markteffect was voor ons een frisse nieuwe partij om mee te schakelen in de zoektocht die klanttevredenheid heet. Met hun ervaring en pragmatisme hebben ze ons geholpen om op een andere manier naar klanttevredenheid te kijken. Het proces verliep soepel en de uitkomsten lagen boven verwachting. Al met al genoeg aanleiding om deze samenwerking voort te zetten.”
Myron Wolters, TReNT Glasvezel

vragen

Mogelijkheid tot doorvragen op gegeven antwoorden

persona-1

Betere bereikbaarheid binnen moeilijk bereikbare doelgroepen

group-3

Persoonlijk contact met de doelgroep

Waarom telefonisch onderzoek bij Markteffect?

Er zijn nog steeds onderzoeken waarbij de doelgroep gemakkelijker en sneller te bereiken is via de telefoon. Zo heeft de oudere generatie vaak minder affiniteit met computers en internet en stellen uw zakelijke relaties het op prijs wanneer de tijd wordt genomen hun mening te horen.

Daarnaast biedt telefonisch onderzoek ook de mogelijkheid om door te vragen op de gegeven antwoorden. Omdat Markteffect een in-house callcenter heeft met getrainde veldwerkmedewerkers, kunnen we snel schakelen, kwaliteit voorop stellen en tijdig bijsturen waar nodig. Markteffect voert telefonische belprojecten uit voor eigen opdrachtgevers, maar ook voor bijvoorbeeld reclamebureaus en opdrachtgevers van collega marktonderzoeksbureaus.

Hier vindt u enkele veelvoorkomende onderwerpen:

Eigen callcenter

Markteffect heeft de beschikking over een eigen inhouse callcenter met eigen personeel

Aantal medewerkers

Het team bestaat uit +- 75 flexibele veldwerkmedewerkers, zowel jong als oud

Diverse talen

In het Veldwerkteam zijn diverse native talen vertegenwoordigd (vrijwel alle grote talen)

Briefen en meeluisteren

U kunt onze medewerkers zelf briefen en eventueel meeluisteren tijdens de calls

Het Markteffect callcenter

Markteffect heeft in haar kantoor een eigen in-house callcenter tot haar beschikking, waar een vast team van 75 flexibele medewerkers werkt. Dit team zorgt ervoor dat we snel kunnen schakelen en de kwaliteit kunnen waarborgen. We zijn niet afhankelijk van derden, waardoor projectplanning in eigen beheer blijft.

Omdat Markteffect ook met regelmaat telefonisch onderzoek uitvoert in het buitenland, bestaat het team voor een deel uit flexibele krachten met een buitenlandse nationaliteit. Zo beschikt het veldwerkteam over native speakers met onder andere de Engelse, Franse, Duitse en Poolse nationaliteit.

Alle medewerkers in het veldwerkteam hebben de Field Force training gevolgd. Deze training draagt bij aan de ontwikkeling van ons personeel en bevordert de kwaliteit van de onderzoeksresultaten. Uiteraard gaan wij professioneel en respectvol om met uw relaties.

Daarnaast heeft Markteffect voor haar callcenter eigen onderzoekssoftware, geheel geoptimaliseerd voor telefonische interviews. Deze zogenaamde CATI-software (Computer Assisted Telephonic Interviewing Software) helpt de callcenteragents om op een prettige manier zo effectief en efficiënt mogelijk te kunnen werken.

Hier vindt u enkele relevante pagina's:

Typen onderzoek

Bent u op zoek naar strategische inzichten op basis van marktonderzoek? Of wilt u ondervinden hoe onderzoek bijdraagt aan het (nog) succesvoller maken van uw merk of orga…

Meer info

Onderzoekmethoden

Benieuwd welke methoden er zijn om uw onderzoeksvraag te beantwoorden? Dan zit u hier goed.  Bekijk hier het overzicht van al onze onderzoeksmethoden.

Meer info

Ontmoet ons team

Leer ons hier beter kennen. Klik op een profiel om meer te leren over wie bij Markteffect werkt. Als u met ons samenwerkt, zorgen onze medewerkers ervoor dat uw onderzoe…

Meer info

Onderwijs

De onderwijssector is een dynamische, snel veranderende wereld. Bij Markteffect weten we hoe daarmee om te gaan, wij zijn namelijk gespecialiseerd in het uitvoeren van on…

Meer info

Diepte interviews

Diepte interviews zijn een vorm van kwalitatief interviews. Voor het blootleggen van diepgaande motieven van klanten, medewerkers of consumenten leent kwalitatief onderzo…

Meer info

Alle referenties

Bekijk hier al onze klantreferenties, het totaaloverzicht en opgedeeld per branche.

Meer info

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het u onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor u uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat u sommige vraagstukken herkent, omdat u deze bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Sponsor effectmeting: NAC Breda

Macrodoelmatigheidsonderzoek: Hogeschool Leiden 

Deskresearch, Kwalitatief- & Kwantitatief onderzoek:
Van Hall Larenstein

Afmeldersonderzoek: MBO, HBO & WO instellingen

<p>Joris <span>van de Schoor</span></p>

Joris van de Schoor

Client Consultant