Markteffect voert op regelmatige basis marktonderzoek uit naar de potentie van nieuwe producten of verbeterde concepten: wat vindt de consument hiervan en hebben zij kans van slagen in de retailer/supermarkt? Onderzoek dat vaak als basis dient voor een succesvolle introductie.
In de Food- en FMCG markt doen producenten, merken en retailers er alles aan om zo goed mogelijk op te vallen voor de consument en om een zo uniek mogelijk assortiment te kunnen bieden. Bestaande producten worden continu verbeterd en er worden aan de lopende band nieuwe producten geïntroduceerd in de schappen. Tegelijkertijd bieden de meeste categorieën een breed aanbod en wordt het juist steeds moeilijker om op te vallen. De juiste snaar raken bij de consument met (nieuwe) producten is hierdoor zeker niet eenvoudig.
De ME Concept Test is een gevalideerd en gestandaardiseerd onderzoeksproduct waarmee snel en gemakkelijk inzicht wordt gegeven in de kans van slagen van (nieuwe) concepten. Deze onderzoeken worden veelal stand alone uitgevoerd, terwijl we juist merken dat er vanuit de markt behoefte is aan een laagdrempelige en flexibele opzet om nieuwe (of verbeterde) concepten snel te kunnen toetsen. Markteffect gaat haar ME Concept Test daarom op periodieke basis uitvoeren.
Zou u deel willen nemen aan de Tweemaandelijkse ME Concept Test? Dan zijn dit de uiterlijke aanmelddata:
- 21 november 2022
- 23 januari 2023
- 20 maart 2023
- 22 mei 2023
- 24 juli 2023
- 25 september 2023
- 20 november 2023
Naar het overzicht