Markteffect Verpakkingsonderzoek

Een verpakking is vaak het eerste touchpoint met een merk of product in het winkelschap. Bij het online boodschappen doen is een direct herkenbare verpakking misschien nog wel belangrijker. Je krijgt maar één kans voor de eerste indruk, daarom is de keuze voor een verpakkingsontwerp van essentieel belang. Of het nu gaat om een nieuwe verpakkingsvorm, een nieuw design of een (kleine) wijziging van een bestaande verpakking, je wilt weten hoe jouw doelgroep er op reageert.

Het ME Verpakkingsonderzoek geeft antwoord op o.a. de volgende vragen:

  • Valt de verpakking van mijn op in het winkelschap van de retailer?
  • Slaagt de nieuwe verpakking erin om mijn boodschap te communiceren richting de consument?
  • Begrijpt de consument welke boodschap ik wil overbrengen met de verpakking?

Om vroegtijdig inzicht te krijgen in deze vraagstukken heeft Markteffect een eigen onderzoek (incl. benchmark) ontwikkeld. 

Het ME verpakkingsonderzoek

Markteffect heeft een eigen online verpakkingsonderzoek ontwikkeld waarmee inzicht wordt gegeven in de waardering van een ontwerp. Alle verpakkingen worden getest (en eventueel vergeleken) binnen het ons Consumentenpanel op vijf gestandaardiseerde aspecten. Daarnaast is het ook mogelijk om één of enkele maatwerk vragen toe te voegen aan het onderzoek. 

Door de semi-geautomatiseerde opzet biedt Markteffect op deze manier een duidelijk en effectief instrument om snel en kostenefficiënt inzicht te krijgen in de waardering van (nieuwe) verpakkingsvormen en/of designs.

Het ME Verpakkingsonderzoek wordt reeds aangeboden en uitgevoerd in meer dan 65 landen wereldwijd. 

Standaard inclusief Benchmark: MPI-Score 

Aan de hand van jarenlang onderzoek heeft Markteffect een gevalideerde benchmark ontwikkeld: de Markteffect Performance Index (MPI). Hierin worden zes verschillende aspecten met elkaar gekruist.

Deze index score zet in één oogopslag de resultaten van deze onderzoeken in perspectief en maakt inzichtelijk of de door u behaalde score een goede score is, of juist niet.

Naar het overzicht
Vraag hier de whitepaper aan