FMCG in-home use test

Sluit uw product wel aan bij de behoeften van uw klanten, past het bij uw merk en voldoet het aan de verwachtingen die men heeft gekregen op basis van het conceptidee en de verpakking? Omdat een product uit meer dan alleen een verpakking of een productidee bestaat, zijn wij bij Markteffect van mening dat het fysieke product laten beoordelen en testen door de beoogde doelgroep van grote toegevoegde waarde is.

Download hier onze whitepaper over de in-home use test.

U kunt immers wel een goed verhaal vertellen en met een mooi ontwerp de consument verleiden tot een aankoop, maar dat is pas het begin. Gaat men het product nogmaals kopen nadat men het daadwerkelijk heeft geprobeerd of geproefd?

Wij werken met

De in-home use test

Markteffect heeft een online onderzoek ontwikkeld waarmee inzicht wordt verkregen in de acceptatie van het product. Bij een in-home use test beoordelen respondenten eerst het concept en daarna het product. Zo wordt vastgesteld of het product bij het concept past en andersom.

Dit geeft een duidelijk inzicht voor de verdere ontwikkeling van het concept en in de potentie (herhaalaankoop) van het product. Voor de optimale gebruikerservaring ontvangen de respondenten hiervoor de producten thuis. Op deze manier kan de consument het product testen in zijn of haar eigen omgeving en op de momenten dat ze normaliter soortgelijke producten gebruiken. Dichter bij de werkelijke situatie komt u niet in onderzoek. Indien een in-home use test niet mogelijk is, kan Markteffect het onderzoek op een andere locatie uitvoeren.

Markteffect kan dit onderzoek in diverse landen uitvoeren. Neem gerust vrijblijvend contact met ons op voor de mogelijkheden.

tijd

Snelle en kostenefficiënte oplossing

rapportage-1

Korte en overzichtelijke rapportage

aankoop

Inclusief koopintentie met toelichting

tandwiel

Inzicht in de fit tussen concept en product

gereedschap

Input om het concept te verbeteren

Gestandaardiseerde opzet

De consument beoordeelt het conceptidee en de verpakking eerst op een aantal vaste aspecten. Daarna wordt het product door de consument daadwerkelijk geprobeerd en wordt er een set van evaluatievragen en optimalisatievragen voorgelegd. Tot slot volgen dan nog vragen over de fit met het concept en de koopintentie. Door de semi-geautomatiseerde opzet biedt Markteffect haar klanten op deze manier een duidelijk en effectief instrument om snel en kosten efficiënt inzicht te krijgen in de concept fit van het product.

Markteffect Performance Index (MPI)

Aan de hand van jarenlang onderzoek heeft Markteffect een gevalideerde benchmark ontwikkeld: de Markteffect Performance Index (MPI). Hierin worden zes verschillende aspecten met elkaar gekruist. Deze index score zet in één oogopslag de resultaten van uw onderzoeken in perspectief en maakt inzichtelijk of de door u behaalde score een goede score is, of juist niet.

De in-home use test is standaard inclusief deze benchmark. Markteffect streeft er namelijk naar om u te kunnen voorzien van de beste en meest relevante inzichten.

Vergelijkbare cases

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het u onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor u uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat u sommige vraagstukken herkent, omdat u deze bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

Productconcepttest: 
Kalfire E-one elektrische haard

Online Community: Vitesse

Naamsbekendheid- & imago-onderzoek:
Copar-Italiano

Usage & Attitude onderzoek:
Jos Poell

<p>Patrick <span>Evers</span></p>

Patrick Evers

Client Consultant