Gestandaardiseerde opzet
De consument beoordeelt het conceptidee en de verpakking eerst op een aantal vaste aspecten. Daarna wordt het product door de consument daadwerkelijk geprobeerd en wordt er een set van evaluatievragen en optimalisatievragen voorgelegd. Tot slot volgen dan nog vragen over de fit met het concept en de koopintentie. Door de semi-geautomatiseerde opzet biedt Markteffect haar klanten op deze manier een duidelijk en effectief instrument om snel en kosten efficiënt inzicht te krijgen in de concept fit van het product.
Markteffect Performance Index (MPI)
Aan de hand van jarenlang onderzoek heeft Markteffect een gevalideerde benchmark ontwikkeld: de Markteffect Performance Index (MPI). Hierin worden zes verschillende aspecten met elkaar gekruist. Deze index score zet in één oogopslag de resultaten van uw onderzoeken in perspectief en maakt inzichtelijk of de door u behaalde score een goede score is, of juist niet.
De in-home use test is standaard inclusief deze benchmark. Markteffect streeft er namelijk naar om u te kunnen voorzien van de beste en meest relevante inzichten.