Employee Value Proposition (EVP)

De Employee Value Proposition (EVP) is de belofte die een organisatie doet aan (toekomstige) medewerkers. Het is de belofte die een organisatie doet aan (potentiële) medewerkers. Het is een samenstelling van de voordelen, waarden, cultuur en ervaringen van het bedrijf die een medewerker kan verwachten bij zijn werkgever. Een sterke EVP helpt bedrijven om zich te onderscheiden op de arbeidsmarkt en speelt een belangrijke rol bij het vergroten van betrokkenheid, motivatie en loyaliteit van medewerkers.

Wat is Employee Value Proposition in marktonderzoek?

De EVP speelt een centrale rol binnen arbeidsmarktonderzoek, employer branding en medewerkerstevredenheidsonderzoeken. Daarnaast helpt het om inzichtelijk te maken wat de wensen, behoefte en drijfveren zijn van zowel huidige als potentiële medewerkers. Met data en inzichten uit onderzoek brengen we in kaart hoe aantrekkelijk jouw organisatie écht is als werkgever. Zo kun je gericht sturen op de belangrijkste employer branding-KPI’s én werken aan het verhogen van de tevredenheid onder je huidige medewerkers.

EVP in de praktijk

Door onderzoek te doen onder zowel eigen medewerkers als onder potentiële medewerkers, wordt er in kaart gebracht waar bedrijven op in kunnen en moeten zetten om zich te onderscheiden ten opzichte van concurrenten.

De inzichten uit de rapportage vormen een sterke basis om acties op te zetten. Zo kun je de wensen en behoeften van de doelgroep vertalen naar effectieve recruitment- en wervingscampagnes. Tegelijkertijd kun je intern aan de slag met het verbeteren van medewerkerstevredenheid en het versterken van loyaliteit.

Bekijk hier wat Markteffect nog meer voor je kan betekenen:

Employer Branding

Benieuwd naar hoe jouw merk er als werkgever voor staat? Is het merk en naam bekend binnen jouw doelgroep en is dit positieve of misschien een negatieve bekendheid?

Meer info

Net Promoter Score (NPS)

De Net Promoter Score (NPS) is een simpele maar krachtige methode om met één enkele vraag de klantloyaliteit te meten. Welke klanten bevelen uw organisatie …

Meer info

MTO basis op orde

Op zoek naar een snelle, gestandaardiseerde graadmeter voor de tevredenheid van de medewerkers? Luisteren naar medewerkers en het blijven verbeteren van de werkomstandigh…

Meer info

HR, Werknemer & Recruitment

Wij helpen organisaties met strategische inzichten rondom zowel de huidige als de toekomstige potentiële werknemer. Zowel met standaard onderzoek als op maat ge…

Meer info

Medewerkerstevredenheidsonderzoek

Een medewerkerstevredenheidsonderzoek helpt om inzichtelijk te maken waar de sterke en zwakke punten en kansen en bedreigingen liggen vanuit het perspectief van jouw mede…

Meer info

Onderzoek eigen klantbase

Wil je beter begrijpen wat jouw eigen klanten drijft, hoe tevreden ze zijn en welke behoeften zij hebben? Met onderzoek onder jouw klantbase krijg je waardevolle inzichte…

Meer info

Vrijblijvend praten met een onderzoek specialist? In de afgelopen periode zien we een toename in onderzoeken om het werkgeversmerk en identiteit in kaart te brengen voor een diverse groep opdrachtgevers.

Benieuwd wat we voor jouw merk kunnen betekenen? Neem gerust eens contact op met onze Client Consultant Joris, hij denkt graag met je mee!

Joris <span>van Leenders</span>

Joris van Leenders

Client Consultant