Wat is Employee Value Proposition in marktonderzoek?
De EVP speelt een centrale rol binnen arbeidsmarktonderzoek, employer branding en medewerkerstevredenheidsonderzoeken. Daarnaast helpt het om inzichtelijk te maken wat de wensen, behoefte en drijfveren zijn van zowel huidige als potentiële medewerkers. Met data en inzichten uit onderzoek brengen we in kaart hoe aantrekkelijk jouw organisatie écht is als werkgever. Zo kun je gericht sturen op de belangrijkste employer branding-KPI’s én werken aan het verhogen van de tevredenheid onder je huidige medewerkers.
EVP in de praktijk
Door onderzoek te doen onder zowel eigen medewerkers als onder potentiële medewerkers, wordt er in kaart gebracht waar bedrijven op in kunnen en moeten zetten om zich te onderscheiden ten opzichte van concurrenten.
De inzichten uit de rapportage vormen een sterke basis om acties op te zetten. Zo kun je de wensen en behoeften van de doelgroep vertalen naar effectieve recruitment- en wervingscampagnes. Tegelijkertijd kun je intern aan de slag met het verbeteren van medewerkerstevredenheid en het versterken van loyaliteit.