Red Bull en Alpecin
De sporter van naam kennen is één ding, maar of men dan ook nog eens eerder overweegt om een product te kopen wanneer het door de sporter wordt aangeprezen, is een tweede. Ook in deze categorie gooit Verstappen de hoogste ogen. In combinatie met hoeveel mensen hem kennen, zouden ongeveer 3,8 miljoen Nederlanders van achttien jaar en ouder (27%) eerder overwegen om een product te kopen als dit door de F1-coureur wordt aangeprezen. Voor 2 miljoen mensen (14%) geldt dat zij de aanschaf eerder overwegen als Irene Schouten, Frenkie de Jong of Mathieu van de Poel het product aanprijst. Hoewel in het onderzoek geen onderscheid wordt gemaakt tussen verschillende soorten producten, kunnen we dus stellen dat Red Bull goud in handen heeft met Verstappen, zoals Alpecin zich gelukkig mag prijzen met Van der Poel. Niet alleen op sportief gebied.
Social media
Van de Nederlanders van achttien jaar en ouder die bekend zijn met Mathieu van der Poel, volgt 82% hem via een of meerdere (social) mediakanalen. Vlak daarna komt Max Verstappen; hij wordt door 78% gevolgd. 72% van de Nederlanders van achttien jaar en ouder volgt Suzanne Schulting en Frenkie de Jong via social media. Alle vijftien topsporters uit het onderzoek worden gemiddeld het meeste gevolgd via Instagram, door 52% van de deelnemers. Kort daarachter blijkt Facebook met 46% nog altijd een van de populairste platforms.
Lees hier het volledige bericht dat op 01-02-2023, op de website van Sportnext gedeeld is.