Hoe maakt Markteffect het haalbaarheidsonderzoek uniek?
Wij geloven dat een goed onderzoek begint met een diep begrip van jouw vraag. Wij hanteren geen standaardaanpak van ‘jij vraagt, wij draaien’, maar nemen de tijd om écht naar je te luisteren en jouw behoeften grondig te analyseren. Zo zorgen we voor een relevant en op maat gemaakt advies. Met meer dan 30 jaar ervaring en een uitgebreide kennis van de markt weten we precies hoe we je kunnen ondersteunen. Onze beproefde aanpak, waarin samenwerking met onze opdrachtgevers centraal staat, garandeert dat jouw onderzoek niet alleen waardevol, maar ook volledig afgestemd is op jouw doelen.
Wat levert een haalbaarheidsonderzoek op?
Een haalbaarheidsonderzoek helpt je om inzichten te verkrijgen, zekerheid te bieden en (mede)financiers te overtuigen van de mogelijkheden en potentie van jouw nieuwe product of dienst.
Een haalbaarheidsonderzoek biedt waardevolle inzichten in verschillende fasen van het ontwikkelingsproces van een idee of project. Het helpt bij het identificeren van marktkansen in de pre-conceptfase en het verduidelijken van wensen en behoeften. In de conceptfase biedt het richting door ideeën te toetsen en stakeholders te analyseren. Bij de marktpotentieel fase geeft het inzicht in focusmarkten, segmentatie, en positionering. Producttesten bieden concrete data over afname en bezoekerspotentieel, terwijl financiële haalbaarheidsonderzoeken inzicht bieden in economische levensvatbaarheid en impact. Dit proces zorgt voor een goed onderbouwde basis om strategische keuzes te maken.