Waarom een website attributie analyse?
Het bepalen van het effect van een campagne op jouw websitebezoek is lastig. Deze tool biedt mogelijkheid om op basis van de data een gefundeerde keuze te kunnen maken over het effect van de campagne en geeft antwoord op de volgende vragen:
- Waar kan mijn spot het beste worden uitgezonden?
- Wanneer kan mijn spot het beste worden uitgezonden?
- Welke spot scoort het best om mijn websitebezoek te verhogen?
Daarnaast doen wij niet aan ‘jij vraagt, wij draaien’, maar willen wij jouw onderzoeksvraag eerst écht begrijpen voordat we aan de slag gaan. Door goed naar je te luisteren, jouw vraag te analyseren en dan pas te adviseren zorgen wij voor relevantie. Dat is namelijk waar het écht om gaat. Met meer dan 30 jaar ervaring kennen we de markt door en door. Dit helpt ons om te begrijpen wat je van ons vraagt. Hierdoor brengen we graag gepast advies voor je uit. Wij gebruiken hiervoor een beproefde aanpak, waarbij samenwerking met onze opdrachtgevers centraal staat.
Een aantal voorbeelden van take outs van een website attributie analyse
Media instrument
De radio campagne heeft meer effect gehad dan de tv campagne. Als graadmeter is hiervoor het aantal bezoekers aangehouden.
Radio zender
Radio 1 en Sublime FM hebben gemiddeld voor de meeste attributie gezorgd per radio commercial. In verhouding tot de rest is de commercial van Sublime FM de meest aantrekkelijke radiozender.
Uitzenddag commercials
De CMT analyse toont aan dat dat de donderdag en de vrijdag het meest succesvol zijn, afgaande op het aantal website bezoekers vs. de kosten per bezoeker. Op zondag is de attributie significant lager..
Uitzendmoment commercials
De meeste clicks naar de website komen tussen 8 en 10 uur ‘s ochtends. Echter zijn de kosten per bezoeker gemiddeld hoger dan bij commercials tussen 13.30 en 14.30 uur. Dit tijdslot is budget technisch gezien het meest aantrekkelijk.