Markteffect Koopkracht Monitor 2e editie

De hoge inflatie blijft een grote impact hebben op het dagelijks leven van Nederlanders
De feestmaand, die voor velen normaal gesproken draait om gezelligheid en cadeaus, brengt dit jaar voor veel Nederlanders ook financiële zorgen met zich mee. Uit de tweede editie van de Markteffect Koopkracht Monitor blijkt dat maar liefst 22% van de Nederlanders zich zorgen maakt over de decembermaand en hoe zij de feestdagen financieel doorkomen.

46% van de Nederlanders heeft het bestedingspatroon aangepast

Bijna een derde van de Nederlanders (32%) is minder geld gaan uitgeven dan een half jaar geleden. De aanpassingen in de uitgaves werden het meeste gedaan op het gebied van boodschappen, kleding en uitjes.

Welke branches hebben de grootste verandering gezien?

Om de gevolgen van de inflatie te beperken, hebben Nederlanders op meerdere fronten hun uitgaven teruggeschroefd. Net als de vorige meting, wordt er het meeste geld bespaard in de supermarkt. Benieuwd naar veranderingen in uw branche of rondom uw product of dienst? Download gratis en vrijblijvend de Markteffect Koopkracht Monitor.

Naar het overzicht
Vraag hier de whitepaper aan