Kennisbank

Marktonderzoek komt voor in veel werkvelden en het is makkelijk verdwaald te raken in de jargon. Bent u een term tegengekomen die u niet kent? Of wilt u graag verdieping op een bepaald onderwerp? Bekijk hier in detail wat het inhoudt en hoe het zich verhoudt tot uw onderzoek.

Hier vindt u enkele relevante pagina's:

Marktonderzoek & Eigen bedrijf

Het starten van een eigen bedrijf begint met het marktonderzoek doen naar je branche, doelgroep en concurrentie. Dankzij zo’n onderzoek weet u of uw bedrijf&nb…

Meer info

Naamsbekendheid

Een veelgebruikt startpunt in onderzoek is de naamsbekendheid. Oftewel welke aanbieders binnen uw branche kent uw doelgroep, al is het alleen maar van naam. Uit de result…

Meer info

Imago-matrix

Als organisatie heeft u een aantal kernwaarden opgesteld, of wenst u een bepaald imago uit te stralen. In hoeverre u dit over weet te brengen op uw doelgroep kan inzichte…

Meer info

MTO

MTO onderzoek staat voor Medewerkerstevredenheidsonderzoek en betreft een onderzoek waarbij u intern onderzoek doet naar de verbeterpunten en inzichten die helpen bij de …

Meer info

Overwegingsintentie

Na het realiseren van een goede naamsbekendheid is de volgende stap deze naamsbekendheid om te zetten in overwegingsintentie. De overwegingsintentie geeft aan in hoeverre…

Meer info

Conversieratio

De conversieratio is een percentage dat berekend kan worden wanneer het resultaat de score van de gehele doelgroep weergeeft, maar het ook wenselijk is dit resultaat te v…

Meer info

Net Promoter Score (NPS)

De Net Promoter Score (NPS) is een simpele maar krachtige methode om met één enkele vraag de klantloyaliteit te meten. Welke klanten bevelen uw organisatie …

Meer info

Prioriteitenmatrix

Wanneer de algemene tevredenheid en de tevredenheid met verschillende belanrijke aspecten binnen uw organisatie gemeten zijn, kan door middel van een regressie analyse in…

Meer info

Regressieanalyse

Een positieve verandering realiseren in de klanttevredenheid is een hele opgave. Daarom is het essentieel om te weten welke prioriteiten u moet stellen, met andere woorde…

Meer info

Spiegelonderzoek

Om klantgerichtheid  te optimaliseren en om de resultaten van een onderzoek intern meer kracht bij te kunnen zetten, kunt u een spiegelonderzoek laten uitvoeren naas…

Meer info

Loyaliteitsmodel

Op basis van de algemene tevredenheid en de aanbevelingsintentie (Net Promoter Score) wordt in een loyaliteitsmodel onderscheid gemaakt in groepen als absolute fans en we…

Meer info

Folio-analyse

Kwalitatief onderzoek levert heel veel informatie op vanuit verschillende respondenten, achtergronden, invalshoeken en ervaringen. Om al deze waargenomen en geobserveerde…

Meer info

GAP-analyse

Wenst u inzicht in de huidige identiteit, de gewenste identiteit en het imago van uw organisatie en uw dienstverlening? Een GAP-analyse is een methode om een vergelijking…

Meer info

Byron Sharp theorie

Australisch hoogleraar marketingwetenschappen Byron Sharp heeft een theorie ontwikkeld over het belang van het werven van nieuwe klanten. Deze theorie wordt in de onderzo…

Meer info

Significantie

Significantie geeft aan of een verschil in onderzoeksresultaten te verklaren is door toeval. Een significant verschil ontstaat wanneer het verschil niet te verklaren is d…

Meer info

Bekijk hier onze klantcases

Om een goed beeld te geven hoe marktonderzoek in de praktijk werkt en wat het u onderaan de streep oplevert, hebben wij enkele mooie cases voor u uitgewerkt. Het kan natuurlijk voorkomen dat u sommige vraagstukken herkent, omdat u deze bijvoorbeeld binnen uw eigen organisatie ook bent tegengekomen.

KNGF:
Impact van de assistentiehonden

Doelgroeponderzoek voor Only for Men

Sturen op basis van marktonderzoek:
MarkteffectSwiss Sense