Museabezoekers geven aan overwegend veilig gevoel te hebben tijdens museumbezoek in 2020.

22 December 2020

Onlangs voerde Markteffect in samenwerking met Claudia de Graauw een online onderzoek uit onder Nederlanders naar bezoek aan musea in 2020 en het veiligheidsgevoel van museabezoekers. Het leverde enkele interessante haakjes op die zijn uitgewerkt in de rapportage die sinds vandaag voor iedereen beschikbaar is. 

Klik hier om de gehele rapportage te downloaden

Customer Journey van bezoek aan musea


In de gesprekken met musea kwam naast corona veiligheid ook het thema Customer Journey veelvuldig aan bod. Reden voor Markteffect en Claudia de Graauw om een unieke multiclient Customer Journey studie op te zetten voor de musea branche. Onder liefst 800 respondenten worden alle inzichten opgehaald rondom customer journey van Nederlanders m.b.t museum bezoek. Hoe en via welke kanalen oriënteren doelgroepen zich op museumbezoek? Wat zijn motivaties om wel of niet voor een museum te kiezen bij de keuze voor een dagje weg? Waar ligt de voorkeur qua communicatie met de doelgroep?

Het eindresultaat betreft een uitgebreide PowerPoint rapportage boordevol haakjes die bruikbaar zijn voor communicatie, marketing en strategie!
Tot eind januari kunnen deelnemers instappen tegen het gereduceerde tarief van slechts € 1.250,- voor de volledige rapportage om zo het jaar 2021 ideaal te starten met de meest recente inzichten.

De resultaten van het vooronderzoek en de onderzoeksonderwerpen voor de Multiclient customer journey zijn vanaf vandaag te downloaden via deze pagina.

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Nederlanders houden van Nederland als vakantieland

Misvattingen en kennisgebrek stagneren transitie duurzaam vervoer

Ruim 2 miljoen Nederlanders aan het einde van de maand regelmatig te weinig geld voor boodschappen

3,3 miljoen Nederlanders bezochten een muziekfestival!