Voetbalfans slapen beter als Oranje wint

Waar de ene persoon niets geeft om voetbal en het WK in Qatar volledig aan zich voorbij laat gaan, zit de diehard voetbalfan zo veel mogelijk voor de buis om geen enkele wedstrijd te missen. Voor een hoop Oranjefans is het voetbaltoernooi zó belangrijk, dat het zelfs invloed heeft op hun nachtrust.

Althans, als we een onderzoek van matrassenmerk M line moeten geloven, die samen met Markteffect een onderzoek heeft gedaan onder 1000 voetbalfans die Nederland supporten. Uit het onderzoek blijkt namelijk dat 30% van de Nederlandse voetbalvolgers die een overwinning van het Nederlands Elftal heeft gezien, de daaropvolgende nacht beter slaapt. “Sport, en met name voetbal, is voor veel mensen een groot onderdeel van hun leven. Tijdens een WK misschien nog wel net iets meer”, zegt sportmarketeer Tijn Cuppen.

Opstelling

Niet alleen een overwinning heeft invloed op een goede nachtrust, zo blijkt. 38% van de de WK-kijkers geeft namelijk aan aan dat het opstellen van Andries Noppert ervoor zorgt dat ze de nacht voor een WK-wedstrijd rustiger slapen dan wanneer Remko Pasveer (19%) in het doel zou staan. Ook blijken Oranjefans met een gerust hard naar bed te gaan als ze weten dat Frenkie de Jong (20%), Virgil van Dijk (17%) en Cody Gakpo (11%) in het veld staan.

Mochten we met Nederland de WK-finale halen, dan is een scenario zoals tijdens de WK-finale tegen Spanje in 2010 niet wenselijk. Ruim 13% van de voetbalvolgers geeft namelijk aan nog wel eens wakker te liggen van deze verloren wedstrijd. Er zijn ook zat mensen die dagdromen over het behalen van de wereldtitel: 56% hoopt en denkt dat ons land de beste van de wereld wordt.

Lees het hele artikel wat op 5 december is geplaatst op de website van de Telegraaf.

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

De helft van de Nederlanders bestelt bij websites als Temu, Shein en AliExpress

Slechts 4% van de Nederlandse consumenten let altijd op duurzame opties bij kleding, accessoires of schoenen

Nederlanders willen duurzaam eten, maar prijs en verkrijgbaarheid vormen struikelblok

Nederlanders hebben financiële zorgen over de decembermaand

<p>Thomas <span>Huigen</span></p>

Thomas Huigen

Commercieel Manager & Client Consultant