Een derde organisaties ziet ERP-systeem als belemmering voor klanttevredenheid

Voor bijna een op de drie organisaties vormt hun ERP-systeem een belemmering voor de klanttevredenheid. Dat blijkt uit onderzoek onder ruim 500 IT-beslissers en -beïnvloeders over het gebruik van ERP-systemen, uitgevoerd in opdracht van myBrand Conclusion.

De voordelen van de ERP-oplossing hebben vooral betrekking op de interne bedrijfsvoering. Zo draagt de software bij aan efficiënt kunnen werken (42 procent) en het op elkaar afstemmen van processen (37 procent).

Ondanks dat het ERP-systeem een belemmering vormt voor de klanttevredenheid, is de meerderheid (58 procent) van de IT-beslissers en -beïnvloeders tevreden over de software. Redenen hiervoor zijn dat medewerkers gemakkelijk in het systeem kunnen werken (59 procent ) en dat medewerkers het volle potentieel ervan benutten (41 procent). Toch denken IT-beslissers en -beïnvloeders dat er nog meer te halen valt uit hun ERP-oplossing. Twee op de vijf (38 procent) vinden namelijk dat de waarde van een ERP-systeem wordt onderschat.

Over dit onderzoek

Het onderzoek is uitgevoerd door Markteffect in opdracht van myBrand Conclusion. Aan het onderzoek deden 504 IT-beslissers en IT-beïnvloeders mee die werkzaam zijn in een organisatie met een ERP-systeem en met minimaal honderd medewerkers. Het functieniveau van de respondenten was zowel uitvoerend (21 procent), als middenmanagement (55 procent) als hoger management (24 procent).

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Kloof tussen Business en IT belemmert ERP-transformatie

Twee derde van managend Nederland verkiest mens boven chatbot op klantenservice

Eén op de vijf medewerkers maakt het liefst een eind aan werkdag na voordoen IT-storing

Een derde van de grote organisaties vindt on-premise ouderwets