Met het onderzoek zal inzicht gegeven worden in de populariteit en de ontwikkelingen rondom vleesvervangers in Nederland en België, alsmede de brand funnel van de aanbieders in deze markt. Hiervoor gebruikt Markteffect een steekproef van 2.000 Nederlandse consumenten van 18 jaar en ouder en een steekproef van 2.000 Belgische consumenten van 18 jaar en ouder.
Er wordt in de derde meting onder andere onderzoek gedaan naar de volgende onderwerpen:
- Trends en ontwikkelingen rondom alleseters, flexitariërs, vegetariërs, veganisten;
- Ontwikkelingen in vleesconsumptie;
- Consumptie en attitudes rondom vleesvervangers, zoals koopgedrag;
- Merkfunnel met onder andere merkbekendheid, -overweging en -associaties.
Om een goede vergelijking met de voorgaande metingen te maken en dus trends en ontwikkelingen te kunnen monitoren, wordt er in het onderzoek in het branche specifieke deel zoveel mogelijk gebruik gemaakt van identieke vraagstelling als de vorige meting.
Heeft u interesse en zou u graag drie eigen vragen toe willen voegen aan het onderzoek? Of wilt u meer weten over het onderzoek? Neem dan gerust contact met ons op of download het informatieformulier voor meer informatie!
Klik hier voor de resultaten van het meest recente onderzoek.
Naar het overzicht