Meer maatschappelijke betrokkenheid?
Onderstaande afbeelding laat zien dat 52% van Nederland het (helemaal) eens is met de stelling "Sponsoren in de sport zouden meer maatschappelijke betrokkenheid moeten tonen." Dit ligt nog hoger bij voetbalvolgers (56%) dan bij niet voetbalvolgers (48%).
Merkoverweging
Bij het tweede deel van de peiling werd gekeken naar de invloed van de maatschappelijke betrokkenheid op merkoverweging. Daar geeft 40% van Nederland aan het (helemaal) eens te zijn met de stelling "Als ik twee merken zou overwegen, dan zou ik eerder kiezen voor het merk dat het meest maatschappelijk betrokken is." Ook hier zijn meer voetbalvolgers het (helemaal) eens (43%) dan niet voetbalvolgers (38%).
Voorbeelden
Sponsoren of sportorganisaties die werk willen maken van bovenstaande stellingen kunnen te rade gaan bij de talloze voorbeelden van maatschappelijk betrokken merken. Denk bijvoorbeeld aan de campagne van Opel, waarbij samen met Feyenoord en de Hartstichting voor meer AED’s in Nederland werd gezorgd. Recentere voorbeelden vielen onlangs nog in de prijzen bij de Sponsorringen: de Vriendenloterij en Stichting Het Gehandicapte Kind kregen een gouden Sponsorring in de categorie Maatschappij voor de Bijzondere Eredivisie.
Bekijk het gehele artikel op de website van Sportnext.
Naar het overzicht