Hoewel de tevredenheid laag is, gelooft bijna de helft (48%) van de Nederlandse werknemers dat ze 20% meer impact op de business kunnen hebben met effectieve training en coaching. Deelnemers klagen over het gebrek aan regelmatige herhaling en het ontbreken van boeiende trainingen, waardoor ze er geen plezier aan beleven. Bovendien geeft 49% aan dat ze de geleerde kennis, middels coaching en trainingen, niet kunnen toepassen in hun werk.
Het onderzoek toont verder aan dat meer dan de helft (52%) van de Nederlandse werknemers niet altijd de juiste informatie en middelen krijgt voor hun werk. Een belangrijke oorzaak hiervan kan zijn dat 58% geen toegang heeft tot een digitaal platform. Onder de groep die wel gebruik maakt van een digitaal platform (42%), is echter 46% ontevreden over het functioneren ervan. Hierdoor zoekt ruim de helft (53%) van de werknemers hulp bij hun leidinggevende, maar dit blijkt niet altijd effectief te zijn.
Een ander verontrustend aspect is dat de helft (50%) van de Nederlandse respondenten zich niet echt verbonden voelt met de missie of het doel van het bedrijf. Verbondenheid en betrokkenheid zijn essentieel om werknemers te behouden en hun prestaties te verbeteren. Bovendien voelt 75% van de Nederlandse deelnemers zich niet verbonden met collega's van andere locaties. Dit gebrek aan verbondenheid kan de samenwerking en productiviteit binnen het bedrijf negatief beïnvloeden.
Over dit onderzoek
Het onderzoek is uitgevoerd door marktonderzoeksbureau Markteffect onder meer dan 650 werknemers uit 6 landen, waaronder 108 deelnemers uit Nederland. Het volledige internationale rapport kunt u downloaden via deze link.
Naar het overzicht