Thuiswerkers opgelet: meer werkgeluk voor wie vaker naar kantoor komt

Hoe beïnvloedt werkgeluk het totale geluksgevoel van Nederlanders in loondienst? Bouwbedrijf Heijmans liet hier uitgebreid onderzoek naar uitvoeren door marktonderzoeksbureau Markteffect. Zo blijkt uit dit onderzoek dat medewerkers die 4 of 5 dagen per week naar kantoor komen, een hoger werkgeluk ervaren dan collega’s die slechts 2 dagen per week op kantoor zijn.

Belangrijke bevindingen:

  • 40% van de thuiswerkers zou vaker naar kantoor komen als de kantooromgeving prettiger zou zijn. Betere faciliteiten, rustigere werkplekken, betere klimaatbeheersing en meer groen kunnen hierbij helpen.
  • 1 op de 3 kantoormedewerkers krijgt weleens hoofdpijn in een vergaderruimte.
  • 63% van de medewerkers heeft nog nooit input mogen geven voor verbeteringen van hun kantooromgeving.
  • 22% beoordeelt hun kantoor met een 6 of lager.

"Uit onderzoek blijkt dat twee derde van de kantoormedewerkers aangeeft dat hen nog nooit gevraagd is of zij verbeterpunten hebben voor de kantooromgeving."

Heijmans voert dit onderzoek uit om beter inzicht te krijgen in hoe werkplekken kunnen bijdragen aan het welzijn van werknemers. Door altijd te redeneren vanuit de gebruiker en te streven naar een werkomgeving die gezond, veilig en aantrekkelijk is, wil Heijmans ervoor zorgen dat werknemers daadwerkelijk verbetering ervaren in hun werkgeluk. Met deze uitkomsten wil Heijmans samen met opdrachtgevers en partners in gesprek om kantooromgevingen te creëren waar mensen gelukkiger van worden.

De volledige whitepaper lezen? Bekijk de whitepaper hier. Veel leesplezier!

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Bijna de helft van werkend Nederland (44%) ervaart regelmatig tot te vaak werkdruk

Consumenten vinden tweedehands elektrische auto's te duur, ook al dalen de prijzen

71% van de professionals is bereid om seksuele geaardheid te registreren

Markteffect bij het Fontys Career Event

<p>Joris <span>van de Schoor</span></p>

Joris van de Schoor

Client Consultant