Kwart medewerkers voelt zich een nummer

Een kwart van de medewerkers voelt zich door de grote omvang van hun bedrijf een nummer in de organisatie en 12 procent van de bedrijven doet niets om dit vertrouwen te versterken. Dat blijkt uit onderzoek dat we uitgevoerd hebben voor Top Employers Institute. Veel organisaties doen wél hun best om het vertrouwen te versterken tussen management en medewerkers ten behoeve van een positieve bedrijfscultuur.

Zo wordt door een kwart (26 procent) op regelmatige basis een borrel georganiseerd om met het hele bedrijf samen te komen en wordt door 13 procent bedrijfssportdagen georganiseerd voor alle lagen in de organisatie om elkaar beter te leren kennen. Daar staat tegenover dat bij ruim een tiende (12 procent) niets wordt gedaan om dit vertrouwen te versterken.

Welzijn en productiviteit

38 Procent van hen geeft aan dat er binnen hun organisatie de laatste jaren collega’s zijn uitgevallen wegens het gebrek aan een gezonde werk-privébalans of door een burn-out. Het is daarom essentieel dat organisaties blijven investeren in advies en initiatieven rondom een gezonde werk-privébalans, stelt Top Employers.

Meer dan de helft (52 procent) geeft aan dat deze focus op balans helemaal niet ten koste gaat van het daadwerkelijk werken en dat welzijn en productiviteit hand in hand kunnen gaan.

Over dit onderzoek

Dit onderzoek is uitgevoerd in opdracht van Top Employers Institute onder meer dan duizend werkende Nederlanders, in bedrijven met een grootte van 250 medewerkers of meer.

Bekijk het gehele artikel dat gepost is op hrpraktijk.nl op 7 mei hier.

Naar het overzicht

Bekijk ook

Wilt u meer weten? Hier vindt u nog enkele relevante nieuwsartikelen. Zo mist u niks meer van wat speelt in uw branche.

Terug naar het overzicht

Hoe groot is de kloof tussen business en IT?

Onderzoek MKB energietransitie: Zorgen over energieprijs en overheidsbeleid

Meer investeringen in duurzame mobiliteit door CSRD-verplichting

Bijna de helft van werkend Nederland (44%) ervaart regelmatig tot te vaak werkdruk

Joris <span>van Leenders</span>

Joris van Leenders

Client Consultant