Strategisch te werk gaan begint bij goed marktonderzoek

Aan de slag op basis van data en feiten in plaats van onderbuikgevoel? Dit is waar een goed marktonderzoek om de hoek komt kijken. Marktonderzoek helpt bij het verzamelen en analyseren van de doelgroep, de behoeftes en gedragingen, de concurrenten en de markt als geheel en is de eerste stap om strategisch aan de slag te gaan.

Ga direct naarWelk type marktonderzoek past bij uw vraagPrijs berekenenVrijblijvende offerte aanvragen

Strategisch marktonderzoek, de basis voor succes

Marktonderzoek is de overkoepelende term voor alle typen onderzoeken en analyses die nodig zijn om belangrijke vraagstukken in kaart te brengen. Het houdt dus in dat er onderzoek gedaan wordt op zoek naar antwoorden rondom uw marktvraag. Van haalbaarheidsonderzoeken, tot doelgroepgroeponderzoeken en van  Strategische Imago-onderzoeken tot een PR-onderzoek. Als marktonderzoeksbureau is Markteffect gespecialiseerd in het uitvoeren van marktonderzoek op maat, in alle vormen en maten. Marktonderzoek geeft antwoorden en handvaten voor een strategische en doordachte aanpak voor ondernemingen en projecten.
 

Welk type marktonderzoek past het beste bij uw vraagstuk?

Om het wat eenvoudiger te maken, worden de verschillende typen marktonderzoeken onderverdeeld in een aantal type onderzoeken. Afhankelijk van wat u wil onderzoeken, vindt u hieronder het type onderzoek dat het beste bij uw vraagstuk past.

Welke typen onderzoek biedt Markteffect aan?

Klantonderzoeken - Alles over de (potentiële) doelgroep
Het onderzoeken van uw klant en het in kaart brengen van de klantbehoefte is van cruciaal belang voor het verbeteren van uw aanbod en voor een strategisch marketingplan. Markteffect heeft inmiddels al honderden bedrijven geholpen met onder andere de volgende onderzoeken:

- Behoefteonderzoek
- Doelgroeponderzoek
- Customer Journey onderzoek


Communicatie- en branding onderzoek - Zet u uw marketing op de juiste manier in?
Communicatie- en branding onderzoek is van belang bij het ontwikkelen van een sterke merkidentiteit, het evalueren van communicatie-effectiviteit van uw marketing campagnes en het verbeteren van de klantervaring. Het gaat u helpen om effectiever te communiceren en uw bedrijf te laten groeien. Denk hiervoor bijvoorbeeld aan de volgende type onderzoeken.

- Brand tracker
- Imago onderzoek
- Campagne effectmeting (0 & 1-meting)
- Campagne pre-test
- PR-onderzoek

 

Consumenten- & gebruikersonderzoeken - Hoe worden uw producten gebruikt en hoe kan het nog beter?

Benieuwd hoe men uw nieuwe website, product of dienst ervaart? Of gaat u aan de slag om uw huidige aanbod te verbeteren? We helpen graag samen met kwalitatieve of kwantitatieve inzichten om de klantervaringen in kaart te brengen, zodat u direct inzichten ontvangt waar u mee aan de slag kan. Zo helpen we bijvoorbeeld door middel van de volgende onderzoeken:

- Website usability onderzoek
- UX onderzoek
- Usage & attitude onderzoek
- Mystery shopping onderzoek
- Smaaktest & gebruikerstesten

 

Tevredenheidsonderzoek - Leren van uw klant of medewerker

Een duidelijk verbeterplan bouwt u door te leren van uw eigen klanten of van uw eigen medewerkers. Door onze expertise en ervaren onderzoekers, weten wij op onafhankelijke wijze de juiste input te krijgen waar u uw bedrijf mee kan verbeteren.

- Klanttevredenheidsonderzoek
- MTO Quickscan
MTO Basis op Orde
- Medewerkerstevredenheidsonderzoek

 

Markt- en potentieonderzoek  - Een strategische aanpak voor het benaderen van de markt
Benieuwd naar de markt waar u zich in bevindt? Met markt- en potentieonderzoeken gaan we voor u op zoek naar inzichten waar u mee aan de slag kan. Zo kunt u strategisch aan de slag voor een goede marktbenadering. Onderzoeken waar Markteffect bijvoorbeeld erg goed in is:

- Positioneringsonderzoek
- Haalbaarheidsonderzoek
- Concurrentieonderzoek

 

We hebben onder andere deze bedrijven geholpen met groeien

We hebben inmiddels een grote diversiteit aan bedrijven kunnen helpen met strategische vraagstukken en marktonderzoek. Van grote multinationals tot kleinere webshops en van mediabureaus tot stichtingen. Hieronder is een greep uit de merken die we hebben mogen helpen terug te zien.

Benieuwd naar de andere vraagstukken? Bekijk hier dan een aantal succescases.

            

Prijs berekenen van uw marktonderzoek

De prijs van een marktonderzoek is erg afhankelijk van meerdere factoren zoals bijvoorbeeld de onderzoeksmethode, het aantal respondenten of bijvoorbeeld het aantal vragen. Het is daarom moeilijk om een goede indicatie te geven. 

Wanneer u al weet welk type onderzoek bij uw vraag past, dan kunt u op het onderzoek klikken. Op de pagina van het onderzoek kunt u een gerichtere prijsindicatie verkrijgen.

We behandelen elk onderzoek als maatwerk en denken graag met u mee, neem gerust contact op met ons voor een nauwkeurigere schatting.

Vraag de prijs op

 

Vraag vrijblijvend een offerte aan

Op werkdagen reageren we binnen 4 uur, neem gerust contact op via de onderstaande knop en onze specialisten denken vrijblijvend met uw vraagstuk mee. 

Vraag offerte aan

Succescases

Als marktonderzoeksbureau heeft Markteffect werken we met een groot aantal opdrachtgevers uit verschillende branches. Om een beeld te geven van de onderzoeken die we uitvoeren, zijn een aantal mooie cases voor u uitgewerkt.

 

Succesvolle productlancering voor HG Afvoerreiniger

Naamsbekendheid- en doelgroeponderzoek:
Boels Rental

Positioneringsonderzoek: MyJewellery

Behoefteonderzoek: Springplank en Gemeente Eindhoven

<p>Michael <span>Petit</span></p>

Michael Petit

Manager Marketing & Client Consultant